Sieć Starwood Hotels & Resorts podsumowuje działania w pierwszym roku kryzysu
Sieć Starwood Hotels & Resorts podsumowuje działania w pierwszym roku kryzysu
Globalny kryzys finansowy, a branża hotelarska w Polsce Sieć Starwood Hotels & Resorts podsumowuje działania w pierwszym roku kryzysu i ogłasza prawie 12 milionów złotych inwestycji w 2010 r.

Warszawa, 3 listopada 2009 r. – Sieć Starwood Hotels & Resorts zarządzająca w Polsce hotelami Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol zamierza zainwestować w przyszłym roku prawie 12 milionów złotych w ulepszanie oferty istniejących hoteli. W latach 2011-2012 r. planowane jest otwarcie piątego już w Polsce hotelu Sheraton na Mazurach. Mimo spowolnienia gospodarczego sieć nie przestaje inwestować.

Rok 2009 był dla całej branży hotelarskiej trudny. W pierwszej połowie roku widoczne były restrykcje dotyczące podróży służbowych oraz wydatków reprezentacyjnych. Podczas 10 miesięcy 2009 r. goście sieci Starwood, zarządzającej w Polsce 6 pięciogwiazdkowymi obiektami, wykorzystali 235 639 pokojonocy, czyli o 6% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. „Branża hotelarska jest szczególnie wrażliwa na skutki kryzysu finansowego. W trudnych czasach firmy redukują wydatki na podróże służbowe i imprezy. Jednak polska branża hotelarska w porównaniu z Europą Zachodnią nie odczuła aż tak boleśnie skutków spowolnienia” – komentuje Thomas Schoen, dyrektor regionalny Starwood Hotels & Resorts w Polsce.

Z obserwacji sieci wynika, że po okresie letnim, zapotrzebowanie na usługi hotelarskie zwiększyło się, jednak nie jest to związane z poprawą koniunktury, ale większą elastycznością wydatków firm pod koniec roku. „Wyższe obłożenie hoteli zarówno w zakresie wykorzystania pokoi, jak i sal konferencyjnych we wrześniu i październiku br. nie oznacza zmiany koniunktury na rynku. My nazywamy to efektem końca roku, kiedy firmy stosują bardziej elastyczną politykę dotyczącą wyjazdów służbowych. Według naszych szacunków, restrykcje dotyczące podróży służbowych powrócą w pierwszym kwartale 2010 r.” – dodaje T. Schoen.

Starwood Hotels & Resorts podkreśla, że w pierwszych 10 miesiącach br. zwiększyła się liczba Polaków korzystających z nocelgów w pięciogwiazdkowych hotelach, w niektórych obiektach sieci nawet o 10%. Ponadto głównymi klientami sieci są wciąż Amerykanie, Brytyjczycy i Niemcy.

Paradoksalnie w okresie spowolnienia gospodarczego w hotelach sieci Starwood wzrosło zainteresowanie produktami kompleksowymi, które za wyższą cenę oferują większą gamę usług. Dlatego też hotele Sheraton w 2009 r. zainwestowały w stworzenie lub rozbudowę konceptu pięter klubowych, które oprócz pokoju, oferują dostęp do Club Lounge, gdzie goście mogą bezpłatnie zapraszać partnerów biznesowych na spotkania, korzystać z internetu. W ten sposób oszczędzają na wydatkach reprezentacyjnych.

W 2010 r. Starwood planuje dalsze inwestycje w wysokości prawie 12 milinów złotych w istniejące obiekty. Większość tej sumy zostanie przeznaczona na renowację hoteli Sheraton Warsaw oraz Le Meridien Bristol. Sieć mimo kryzysu podtrzymuje plany ekspansji w Polsce. W latach 2011 - 2012 r. swoje drzwi otworzy piąty hotel Sheraton na Mazurach. Starwood ma w planach również zarządzanie hotelami we Wrocławiu, Zakopanym, Łodzi, Katowicach czy Szczecinie.

Sieć Starwood Hotels & Resorts posiada w Polsce 6 obiektów: hotele Sheraton w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Sopocie oraz w Warszawie – The Westin Warsaw i Le Meridien Bristol. Łącznie oferuje ponad 1500 pokoi i zatrudnia ponad 1100 osób.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. – kilka słów o firmie

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. jest obecnie jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie posiadającą ponad 900 obiektów w 100 krajach i zatrudniającą 145 tysięcy osób. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i zarządcą hoteli: St. Regis®, The Luxury Collection®, Sheraton®, Westin®, Four Points® by Sheraton, W®, Le Méridien i wprowadzonych ostatnio marek AloftSM i ElementSM Hotels. Starwood Hotels jest także właścicielem Starwood Vacatio Ownership Inc., jednej z pierwszych firm zarządzających wysokiej klasy posiadłościami wakacyjnymi. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.starwoodhotels.com.

Kontakt dla mediów: Agnieszka Róg-Skrzyniarz Dyrektor ds. PR, Starwood Hotels & Resorts na Polskę Tel.: 022 450 6747 agnieszka.rog-skrzyniarz@starwoodhotels.com