Raport "Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2014" część 2-ga
Raport "Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2014" część 2-ga
Magazyn Biznes Hotel opublikował II część raportu zatytułowanego „Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2014”. Na podstawie odpowiedzi 224 respondentów szczegółowo przedstawiono trendy panujące w turystyce biznesowej oraz rokowania na przyszłość. Kolejna edycja badania zaowocowała zaskakującymi wnioskami.

W I części raportu zamieszczono informacje dotyczące rodzajów oraz ilości realizowanych spotkań. Skupiono się także na tym, co zawierają popularne oferty obiektów szkoleniowych. W części II znajduje się dodatek w postaci analizy potrzeb potencjalnych klientów. Sposoby na spełnienie oczekiwań ambitnych realizatorów przestały być tajemnicą. Po zapoznaniu się z całością publikacji czytelnicy z łatwością stworzą ofertę idealną.

Ankietowani podkreślają jak ważna jest dla nich reklama internetowa. Jest ona nie tylko jedną z tańszych form promocji, ale również sprawdzoną metodą pozyskiwania klientów. W ciągu roku liczba obiektów szkoleniowych zainteresowanych marketingiem internetowym wzrosła o 15%. Działania managerów znacznie zwiększyły popularność portali konferencyjnych. Jak mówią, czas to pieniądz. Możliwość szybkiego porównania ofert konkurencyjnych portali stanowi dla hotelarzy ogromny atut.

W II części raportu znajduje się wykres obrazujący popularność poszczególnych serwisów. Wynika z niego, że wyraźnymi liderami są portale MojeKonferencje.pl oraz SaleBiznesowe.pl, jednak na tym nie kończy się lista stron, z którymi warto współpracować. Respondenci zamieszczają reklamy średnio na 4 serwisach konferencyjnych jednocześnie, dzięki czemu inwestycje zwracają się z nawiązką. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem, znacząco spadł odsetek osób, które nie korzystają z promocji na żadnym z polskich serwisów.

Na co potencjalni klienci zwracają uwagę, zapoznając się z ofertami obiektów szkoleniowych? Odpowiedź na to pytanie stanowi rozwiązanie wielu dylematów. Dominujący procent ankietowanych twierdzi, że podstawową kwestią jest dostępność wybranej sali w konkretnym terminie oraz możliwość korzystania z bezprzewodowego Internetu. Organizatorzy stosują nowoczesne metody prezentacji danych, dlatego oczekują, że wynajęte pomieszczenia będą odpowiednio wyposażenie. Z raportu można dowiedzieć się w jaki sprzęt warto zainwestować, a jakie urządzenia odgrywają role drugorzędną oraz skąd czerpać taką wiedzę w przyszłości.

Ze względu na wzrost zainteresowania organizacją szkoleń, klienci oczekują od obiektów nie tylko bogatej oferty biznesowej, ale również propozycji zagospodarowania czasu wolnego. Po godzinach pełnych intensywnej pracy lub nauki, mile widziana jest możliwości odprężenia się podczas zabiegów pielęgnacyjnych oraz na imprezach tanecznych. Respondenci udzielili szczegółowych informacji dotyczących usług dodatkowych, które wyróżnią wybrane hotele na tle innych obiektów konferencyjnych.

Zapoznając się z całością raportu, reprezentanci branży hotelarskiej mogą wychwycić wiele ciekawostek dotyczących sposobów zwiększenia efektywności ich pracy. Ze względu na dynamiczny rozwój branży konferencyjnej, od czasu wydania ubiegłego numeru magazynu Biznes Hotel, wprowadzono wiele zmian wartych uwagi pracowników obiektów.



CAŁY RAPORT (obie części)