Polska na IMEX America 2025

Polska na IMEX America 2025

W dniach 7–9 października 2025 roku Polska ponownie zaprezentowała swój potencjał na IMEX America 2025 – największych targach przemysłu spotkań i wydarzeń w Ameryce Północnej. Wydarzenie odbyło się w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas, gromadząc rekordową liczbę uczestników oraz wystawców z całego świata.

Pod wspólnym szyldem Poland Convention Bureau POT oraz ZOPOT w Chicago swoją ofertę zaprezentowali: Polskie Linie Lotnicze LOT, Warsaw Convention Bureau, Mazurkas Travel DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre, Bespoke Agency Poland DMC oraz Radisson Hotel Group Poland.

– Wspólnymi siłami udało się zrealizować około 130 zaplanowanych spotkań z kluczowymi hosted buyers bezpośrednio na stoisku. Nasze działania nie ograniczały się jednak wyłącznie do przestrzeni wystawienniczej, która w tym roku była dwukrotnie większa niż w edycji poprzedniej. Wzięliśmy udział w IMEX Run oraz zorganizowaliśmy sesję edukacyjną z MPI w ramach Smart Monday, co podkreśliło nasze zaangażowanie w rozwój branży i pozwoliło na bezpośredni kontakt z kolejnymi 80 hosted buyers ze Stanów Zjednoczonych – powiedziała Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau – Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.

Tegoroczna edycja IMEX America przyciągnęła ponad 17 000 uczestników, co stanowi rekord zarówno dla amerykańskiej, jak i europejskiej odsłony wydarzenia. Na największej w historii powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się ponad 3 700 wystawców, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z 2024 rokiem. Wśród nich znalazło się ponad 6 000 kupców, w tym 4 700 uczestników programu hosted buyers, którzy odbyli łącznie 90 000 spotkań biznesowych, z czego aż 77 000 to wcześniej zaplanowane rozmowy indywidualne.

Polskie stoisko wyróżniło się nie tylko merytoryczną ofertą, ale i wyjątkową energią.

– Wyjątkowym elementem naszej obecności na IMEX America 2025 było pięć mikro wydarzeń zorganizowanych na stoisku wspólnie z ekstremalnym biegaczem Tomaszem Sobanią, zwanym polskim Forrestem Gumpem, ambasadorem naszych działań podczas targów. Jego historia i energia doskonale wpisały się w przesłanie targów, promując ideę wytrwałości, pasji i współpracy – dodała Aneta Książek.

Udział Polski w IMEX America 2025 potwierdza rosnącą pozycję naszego kraju na międzynarodowej mapie branży MICE. Wspólna prezentacja narodowa umożliwiła szeroką promocję polskich destynacji, usług i partnerów biznesowych, a także nawiązanie wartościowych kontaktów z przedstawicielami branży z całego świata.

Więcej informacji: pot.gov.pl/pl/pcb/news/polska-na-imex-america-2025-podsumowanie-targow-w-las-vegas

INFORMACJA PRASOWA