Podsumowanie 60. Kongresu ICCA - nadzieja na jaśniejszą przyszłość branży spotkań

60. Kongres International Congress and Convention Association (ICCA) odbył się w dniach 24-27 października w modelu "Hub-and-spoke”, co oznacza nic innego jak to, że uczestnicy mogli wziąć udział w wydarzeniu offline (w mieście gospodarza Cartagena de Indias w Kolumbii oraz pięciu Congress Hubs) oraz online (za pośrednictwem platformy wirtualnej).
Po długim czasie lockdownu takie wydarzenie, które zgromadziło ponad 1200 delegatów z 83 krajów, naprawdę robi wrażenie. W evencie wzięło udział 120 światowej klasy prelegentów, którzy podzielili się z uczestnikami cenną wiedzą. W imprezie wzięło udział 300 przedstawicieli najważniejszych międzynarodowych stowarzyszeń z całego świata. Uczestnicy otrzymali ponad 100 godzin contentu na żywo. Podczas sesji panelowych mogli usłyszeć ekspertów z firmy McKinsey i Estee Lauder, a także Josha Linknera, który jest autorem bestsellerów czy też chilijską aktywistkę Julię Martinez.
Podczas prelekcji i dyskusji rozmawiano o przyszłości branży eventowej, o meta trendach kształtujących branżę wydarzeń biznesowych i świat. Meta trendy są motorem zmian, które wpływają na trendy i megatrendy.
Dużym plusem była elastyczna rezerwacja. Osoby zarejestrowane na wydarzenie mogły do dwóch tygodni przed kongresem zmienić formę swojego udziału - z offline na online. To szczególnie przydatne w tych ciągle niepewnych, covidowych czasach. To z pewnością wpłynęło na tak duże zainteresowanie wydarzeniem.
„Po ponownym otwarciu działalności w niektórych częściach świata widać wyraźnie, że nasza branża powraca szybciej niż oczekiwano, jeśli chodzi o organizowanie wydarzeń twarzą w twarz. Chociaż narzędzia i strategie będą nadal ewoluować, przewidujemy, że stowarzyszenia będą uwzględniać najlepsze praktyki i postęp technologiczny podczas przyszłych spotkań F2F. W związku z tym naszym celem podczas tego Kongresu było wytyczenie szlaku dla branży w kierunku naszej zrewidowanej przyszłości” – powiedział Senthil Gopinath, dyrektor generalny ICCA.
ICCA to stowarzyszenie, które posiada bazy danych zawierające informacje o ponad 20 000 kongresach organizowanych na całym świecie. Dostęp do takiej bazy mają członkowie stowarzyszenia. Firmy członkowskie podzielone są ze względu na położenie geograficzne na Oddziały i ze względu na specyfikę swojej działalności na Sektory. Polska jest członkiem Oddziału Europy Centralnej. Aktualnie w Zarządzie ICCA zasiadają dwie przedstawicielki z Polski:
- Anna Górska, Doradca Zarządu w Symposium Cracoviense, reprezentująca Sektor Meetings Management;
- Marta Wiśniewska Kierownik sekcji ds. MICE w LOT Polish Airlines, reprezentująca Sektor Transport.
Jak wspomnieliśmy na początku, kongres odbywał się wirtualnie i stacjonarnie w mieście gospodarza tegorocznej edycji oraz w pięciu Congress Hubs, które zlokalizowane były:
- w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich;
- w Paryżu, we Francji;
- w Nagasaki, w Japonii;
- w Seulu, w Republice Korei Południowej;
- w Johannesburgu w RPA.
Delegaci mogli skorzystać z globalnego programu edukacyjnego i sesji dostosowanych do regionalnej branży wydarzeń w danym Congress Hubie.
„Perspektywy globalnej społeczności ICCA w obliczu obecnych wyzwań to optymizm, współpraca, elastyczność i otwartość na zmiany. Obecna sytuacja stworzyła przemysłowi spotkań okazję do ponownej oceny naszych podstawowych wartości i misji. Nadszedł czas, abyśmy odbudowali to, lepiej, a Kongres ICCA w 2021 r. udowodnił, że właśnie to robimy” - dodaje Gopinath.
Na Kongresie ICCA w 2021 r. ogłoszono nowy Protokół Globalnych Spotkań Stowarzyszeń (Global Association Meetings Protocol) jako nową wersję Protokołu z Kaohsiung.
Tradycyjnie nie obyło się bez wręczenia nagród w konkursach organizowanych przez ICCA. W ICCA Best Marketing Award możemy się pochwalić podwójnym wyróżnieniem dla Protokołu KRAKÓW NETWORK, o którym pisaliśmy już tutaj.
Zwycięzców wyróżniono również w konkursach GDS-Movement Sustainability Awards oraz w Incredible Impacts Award.
60. Kongres odbył się pod hasłem „Naprzód ku naszej przyszłości” („Forward to our Future”). Mamy nadzieję, że tej LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI! :)
Za rok kongres odbędzie się u nas w Polsce - w dniach 13-16 listopada w ICE Kraków.
INFORMACJA PRASOWA
Na zdjęciu: Członkowie Zarządu ICCA obecnej i poprzednich kadencji w europejskim Congress Hub w Paryżu.