Ochrona własności intelektualnej podczas eventu

Ochrona własności intelektualnej podczas eventu
- Niektóre elementy eventu - szczególnie te o charakterze twórczym - podlegają ochronie prawnej. Dotyczyć to może scenariusza, scenografii, oprawy graficznej i muzycznej, a gdy  mamy do czynienia z eventem w postaci koncertu, występu, kabaretu - chroniona jest treść tych występów, jak tekst, muzyka, artystyczne wykonanie. Jednak sam pomysł na event takiej ochronie nie podlega. Każdy pomysł można bowiem zrealizować odmiennie, a dopiero taka konkretna i twórcza jego realizacja będzie podlegać ochronie – komentuje  adwokat Krzysztof Czyżewski, szef zespołu Własności Intelektualnej i Nowych Technologii z kancelarii Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy sp.k., który poprowadzi specjalne szkolenie w tym zakresie kierowane do przedstawicieli branży eventowej 8 października br. podczas drugiego dnia targów EVENT 2010 organizowanych w warszawskim centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c. Wstęp na targi i udział w szkoleniach jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl/rejestracja.

W trakcie spotkania zatytułowanego „Ochrona własności intelektualnej: pomysł scenariusz, tekst, muzyka, wykonanie, nagranie - co organizator eventu powinien wiedzieć?” uczestnicy będą mogli dowiedzieć się m.in. czy event jest chroniony prawem autorskim, czy sam pomysł na event jest chroniony, skąd wziąć i jak opłacić prawa autorskie wykorzystywane w ramach eventu oraz jak bezpiecznie i korzystnie zawrzeć umowę z muzykiem lub zespołem. Organizatorem szkolenia jest Kancelaria Prawna Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy, jedna z czołowych firm prawniczych w kraju specjalizująca się w prawie autorskim, ochronie własności intelektualnej, obsługująca artystów i środowisko show biznesu. Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT 2010 odbywać się będą w dniach 7-8 października br. O wstępie na szkolenia decydować będzie kolejność przyjścia. Szczegółowy program dostępny jest na stronie www.targievent.pl.

- Przygotowanie udanej imprezy wymaga dobrego pomysłu, a także odpowiedniego zaplecza, fachowej organizacji, doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy osób organizujących dane wydarzenie. Dlatego na targach Event obok szerokiej oferty produktów i usług dedykowanych branży eventowej odbędzie się seria szkoleń i konferencji poruszających aktualne zagadnienia i problemy nurtujące branżę. Ważny element kompleksowego przygotowania imprezy stanowią również kwestie związane z zastosowaniem i przestrzeganiem przepisów prawnych odnośnie ochrony własności intelektualnych. Warto z pewnością skorzystać z doświadczeń i wiedzy ekspertów w tym zakresie, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji i niejasności – komentuje Agnieszka Huszczyńska, prezes zarządu spółki MT Targi, organizatora Targów EVENT.

W trakcie debaty uczestnicy dowiedzą się m.in. jakie elementy, szczególnie o charakterze twórczym, podlegają ochronie prawnej. Omówione zostaną kwestie możliwości ochrony np. scenariusza eventu, scenografii wykorzystanej podczas eventu, oprawy graficznej i muzycznej eventu, a także ochrony treści występów w postaci tekstu, muzyki, artystycznego wykonania m.in. podczas koncertów, występów czy kabaretów. Ponadto poruszone zostaną zagadnienia związane z ochroną samego pomysłu na event oraz jego konkretnej i twórczej realizacji. Prowadzący również zwrócą uwagę na sprawy związane z nabywaniem praw do muzyki, tekstu, efektów graficznych, dżingla, itp. oraz korzystania z praw przysługujących właścicielowi chronionego elementu. Na pytania uczestników szkolenia odpowie adwokat Krzysztof Czyżewski, szef Zespołu Własności Intelektualnej i Nowych Technologii, prowadzący szkolenie na targach EVENT 2010.

W programie szkoleń i spotkań merytorycznych towarzyszących targom znajdą się również zagadnienia poświęcone bezpieczeństwu i promocji eventów, opracowaniu koncepcji i technicznej realizacji eventów, ich ewaluacji, a także kwestiom etycznym związanym z działalnością w branży eventowej.

Druga edycja Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT odbędzie się w nowoczesnym centrum MT Polska w Warszawie przy ul Marsa 56 c. Jest ono położone zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Na miejsce dostać się można transportem własnym lub komunikacją miejską. Centrum zapewnia 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek, a w sąsiedztwie kursuje 10 linii autobusów z różnych punktów Warszawy. Dodatkowo, ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można dojechać Pociągami Kolei Mazowieckich.

***

Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT to jedyne w Polsce targi poświęcone wyłącznie branży eventowej. Spotkają się na nich przedstawiciele firm eventowych, agencji reklamowych i PR, a także organizatorzy tragów wydarzeń firmowych, sportowych, politycznych naukowych, artystycznych i społecznych itp. Targi Event są dla nich miejscem nawiązywania bezpośrednich kontaktów w branży i z firmami oferującymi swoje usługi w zakresie przygotowania eventów. Kompleksowość oferty wystawców, prezentacja nowatorskich pomysłów i nowinek technicznych sprawiają, że targi Event pozwalają na zapoznanie się z najnowszą ofertą rynkową i dostarczają wielu gotowych rozwiązań do zastosowania w szeroko pojętym biznesie eventowym. Ze względu na program specjalistycznych szkoleń i konferencji branżowych organizowanych przez wszystkie dni targów, są one także ważnym wydarzeniem merytorycznym w branży.
Targi Event organizowane są od 2009 roku w Warszawie przez MT Targi. Odbywają się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56C w Warszawie.

MT Targi są największym operatorem targowym w Warszawie i jednym z czołowych organizatorów imprez wystawienniczych w Polsce. Spółka odpowiada za kompleksową obsługę i przygotowanie imprez targowych. Organizuje również najważniejsze wydarzenia targowe w Polsce dla różnych branż, m. in. EuroLab, EuroGastro, Lato, TT Warsaw, Event, WorldHotel i in. Spółka MT Targi została wyodrębniona jako podmiot wyspecjalizowany w organizacji imprez targowych w 2009 roku ze spółki Międzynarodowe Targi Polska (MT Polska), która działa na rynku od 1993 roku i wcześniej odpowiadała zarówno za zarządzanie centrum targowym, jak również za organizację imprez targowych.

INFORMACJA PRASOWA, Warszawa, 28 września 2010 r.