Nowe pozycjonowanie marki Mercure
Nowe pozycjonowanie marki Mercure
Druga największa sieć hotelowa w swoim segmencie w Europie - Mercure, stawia na dynamiczny rozwój. Po udoskonaleniu platformy komunikacyjnej i dystrybucyjnej nadszedł czas na głębsze zmiany. Nowe wyzwania jak gwarancja jakości usług, to tylko początek tego co czeka sieć w najbliższy czasie.

Grupa Hotelowa Orbis i jej partner strategiczny Accor, planują nowe pozycjonowanie marki Mercure. Strategia obejmie cztery konkretne obszary działań w tym szybki rozwój, dostosowanie oferty do oczekiwań gości, wprowadzenie Globalnej Gwarancji Jakości i nową identyfikację wizualną wraz z zakrojoną kampanią promocyjną.

Od kuchni po lobby – Mercure na domowo
Domowy klimat i przyjazna atmosferę, jak w domowej kuchni, poczują goście hotelowych restauracji. Karta lokalnych win i trzy nowe koncepcje gastronomiczne: Cuisine Lounge – strefa samoobsługowa z której korzystać można będzie o dowolnej porze. Restaurant Lounge – kładąca szczególny nacisk na dania lokalne i tradycyjne, oraz Bar Lounge- przytulne miejsce w której można zjeść w miłej atmosferze - pozwolą przez chwile poczuć sielankowy klimat jak w rodzinnych stronach.

Nietypowa aranżacja lobby, ma za to zmniejszyć odczuwalny dystans między gośćmi a personelem.

Recepcjonista występuje teraz w charakterze „gospodarza”, który zaprasza gości do „swojego stolika” lub do jednego z wygodnych miejsc w lobby, gdzie każdy może poczuć się jak u siebie w domu. Nowa aranżacja recepcji sprzyja dialogowi, interakcji i przyjaznym relacjom pomiędzy pracownikiem hotelu a gościem- powiedział David Henry, Dyrektor ds. Sprzedaży, Marketingu, Dystrybucji i Zarządzania Przychodami w Orbis S.A.

Nowa koncepcja sprawdza się na razie w hotelach Mercure w Wielkiej Brytanii. Pierwszym polskim hotele projektowanym według przyjaznej koncepcji będzie Mercure Warszawa Centrum.

Biznes w podróży
Znając doskonale potrzeby swoich gości , koncern przygotował też coś z myślą o klientach biznesowych. Rozwiązanie EasyWORK, w którym oferowane są specjalne miejsca do pracy, lekki posiłek, sprzęt techniczny i łącza internetowe, jest zachęcające nie tylko dla klientów hotelu ale też gości z zewnątrz. Kolejny element podstawowej koncepcji EasyWORK, wkrótce dostępny będzie w wybranych hotelach Mercury, w bliskim sąsiedztwie stacji kolejowych, lotnisk i znaczących ośrodków konferencyjnych.

Trzy poziomy rozwoju pracownika
Podstawy nowego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, Mercure zawarł w trzech segmentach.“Mercure Touch”: 10 zróżnicowanych podejść do obsługi klienta, które pozwalają pracownikom hoteli na interakcję i nawiązanie więzi z gośćmi. Program ten będzie wdrażany od stycznia 2014 r. Drugi to innowacyjny, elastyczny kurs szkoleniowy typu -learning - „Szkoła Obsługi Mercure”: dostępny w 9. językach lub za pośrednictwem 17. Akademii Accor zlokalizowanych na całym świecie. System ten umożliwia każdemu pracownikowi odbycie szkolenia w wymiarze przynajmniej jednego tygodnia rocznie, oraz „Społeczność Mercure”: korporacyjna sieć społecznościowa dla 45.000 pracowników, pozwalająca im na dzielenie się dobrymi praktykami, doskonalenie umiejętności, a także osiąganie rozwoju zawodowego.

Odpowiedzialność i Globalna Gwarancja Jakości.
Chcąc ujednolicić standard oferowanych usług we wszystkich obiektach sieci, Mercury wzięło na siebie wielką odpowiedzialność. Globalna Gwarancja Jakości. Ma zostać wdrożona we wszystkich hotelach koncernu do końca 2014 roku.
Dzięki takiemu, jedynemu w swoim rodzaju podejściu, które opiera się na 96. wspólnych wytycznych dotyczących jakości, gość ma pewność, że w każdym hotelu Mercure na świecie zostanie obsłużony według takich samych standardów. Gwarancja Jakości Mercure koncentruje się na obsłudze świadczonej przez hotel. Przykładowo, jednym z elementów jest specjalna linia telefoniczna z identycznym numerem (2424) dla całej sieci Mercure, dostępna dla klientów przez 24 godziny na dobę- powiedział David Henry.

Promocja i identyfikacja wizualna
Hasło „W harmonii z miejscem i ludźmi” przyświecać będzie od stycznia misji unowocześnienia identyfikacji wizualnej marki. Nowa strategi obejmuje też kampanię reklamową przygotowaną przez agencję DDB Paris. Czarno biały film główny nacisk kładzie na oryginalność Mercure i pozytywne emocje wywołane pobytem w hotelu z charakterem. Kampania promocyjna, która została wdrożona we Francji w kwietniu bieżącego roku wprowadza nowe hasło marki: „Odkrywanie świata Mercure”. Kampania będzie wkrótce realizowana we Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Włoszech i Brazylii jej łączny koszt wyniesie 20 mln euro.

Mercure wciąż dynamicznie się rozwija. W latach 2011-2012 do dyspozycji gości oddano 15 000 nowych pokoi i setki sal konferencyjnych. Marka otwiera średnio jeden hotel tygodniowo i obecnie jest w posiadaniu 732 hoteli w 50 krajach. Nowa wizja hoteli średniej klasy według Mercury, przedstawia świeże podejście do klienta i prezentuje nowe postawy wobec rosnących oczekiwań gości w tym segmencie.

INFORMACJA PRASOWA