Mobile Concierge - digitalizacja w branży hotelarskiej
Mobile Concierge - digitalizacja w branży hotelarskiej
Rozwiązanie korzystne zarówno dla pracowników hotelu, jak i gości – czego można chcieć więcej? Mobilne usługi concierge obejmują usługi hotelarskie, przyjmowanie zamówień i przekazywanie informacji przez całą dobę. Nowa aplikacja internetowa Gustaffo.com została opracowana przez austriacką firmę informatyczną J-IT. Vienna House, największa austriacka grupa hotelowa, dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy na temat oczekiwań gości, wniosła swój wkład w opracowanie ostatecznej wersji mobilnych usług concierge.

Mobilne usługi concierge obejmują szeroki wachlarz usług: zameldowanie i wymeldowanie online, budzenie telefoniczne, room service, elektroniczny folder dla gości, taksówki, porady turystyczne, elektroniczne gazety i czasopisma, rezerwacja stolika w restauracji hotelowej czy zabiegów w spa. Ten cyfrowy „kolega“ zapewnia pracownikom recepcji szybkie i profesjonalne wsparcie. Dzięki temu mają oni więcej czasu na indywidualną obsługę gości czy czat na żywo, jedną z wielu funkcji aplikacji.

Dużym plusem jest łatwość obsługi. Aby skorzystać z mobilnych usług concierge, goście muszą jedynie połączyć się z hotelową siecią WiFi. Następnie są automatycznie przekierowywani do mobilnych usług concierge. Aplikacja obsługuje języki naszych gości – od angielskiego po francuski i fiński.

„Fakt, że mobilne usługi concierge można połączyć z każdym hotelowym programem to niewątpliwie ważny atut dla hoteli zainteresowanych nabyciem aplikacji“ – twierdzi Thorsten Guggenberger, dyrektor generalny firmy informatycznej J-IT z siedzibą w Wiedniu, podkreślając zalety nowej aplikacji. „Cyfrowa technologia nie weszła jeszcze w pełni do sektora hotelarskiego – mobilne usługi concierge to prawdopodobnie najprostszy sposób na usprawnienie procesu cyfryzacji. Pod względem technologicznym aplikacja jest prosta i przystępna dla hotelu i przede wszystkim dla gości.“

Aplikacja jest nowoczesna i zgodna z duchem czasu. „Prosta obsługa, szczególnie ważna dla naszych gości i pracowników, oraz funkcje personalizacji dla każdego hotelu to wspaniała wartość dodana, dzięki której wyróżniamy się wśród konkurencji“ – twierdzi Stefan Urdl, dyrektor działu IT w Vienna House. Hotele w dziewięciu europejskich krajach już korzystają z aplikacji.

Pakiet startowy zawiera wszystkie podstawowe funkcje, takie jak elektroniczny folder dla gości, czat na żywo z recepcją, wielojęzyczne wersje i system zarządzania treścią. Dodatkowe funkcje można w razie potrzeby dokupić i zintegrować z modułowym systemem. Nowi klienci mogą testować usługi podczas trzymiesięcznego okresu próbnego.

Managerowie hoteli są szczególnie zainteresowani dodatkową funkcją raportowania, dzięki której zapisywane są wszystkie potrzebne informacje o interakcjach z gośćmi drogą elektroniczną. „Dzięki temu osoby zarządzające hotelem mogą monitorować i analizować usługi w czasie rzeczywistym i reagować na potrzeby gości w sposób jeszcze bardziej indywidualny.“ – dodaje Thorsten Guggenberger.

INFORMACJA PRASOWA