Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Od ósmej edycji Meetings Week Poland minął już miesiąc. Jest więc to dobry moment, by przypomnieć, w jaki sposób przebiegało to wyjątkowe wydarzenie. I choć odbyło się ono w innej formule, niż dotychczas, to niezmiennie było wartościowe, inspirujące i dopracowane w najmniejszych detalach. Tegoroczna edycja poświęcona została nowej rzeczywistości, do której musiała się dostosować także szeroko pojęta branża spotkań. Mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo uczestników oraz obowiązujące obostrzenia, spotkanie odbyło się w formule hybrydowej.

Meetings Week Poland 2020 odbył się 16 i 17 września. Spotkania miały miejsce zarówno w fizycznych przestrzeniach w pięciu miastach Polski - w Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu oraz Warszawie, a także wirtualnie. W wydarzeniu wzięło udział kilkudziesięciu mówców, którzy w świetny sposób dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i pasją. Reprezentowali oni wszystkie sektory rynku spotkań, co oznacza, że każdy znalazł tam odpowiedni dla siebie panel.

Ósmą edycję MWP otworzyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, odpowiedzialny za turystykę, oraz Arkadiusz Opoń, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Opowiedzieli oni m.in. o wyzwaniach, które stanęły przed branżą MICE i o rozwiązaniach, które wciąż stopniowo są wprowadzane.

Uczestnicy wydarzenia podejmowali bardzo ważne kwestie, takie jak m.in. potencjały hybrydowych form konferencji czy kongresów oraz dostępne narzędzia stymulacji rynku spotkań, które mogą zostać zaoferowane przez samorządy oraz agendy rządowe. Pojawił się wówczas temat lokalnej opłaty turystycznej - minister Gut-Mostowy zadeklarował podjęcie w tym roku ponownych prac nad jej wprowadzeniem.

Sesja przygotowana przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Bureau POT toczyła się wokół tezy, mówiącej, że zrównoważony rozwój jest podstawą odbudowy przemysłu spotkań. Na ten temat wypowiedziała się ekspertka Claudia van't Hullenaar (Global Destination Sustainable Movement) oraz Lesley Williams (BestCities Global Alliance).

Sesja „B2B Exhibitions – Back to Business” z kolei została przygotowana i prowadzona przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. Poświęcona była wielowątkowej funkcji targów, w szczególności w okresie odbudowy gospodarki. Perspektywę międzynarodową zaprezentował Nick Dug-dele Moore, regional manager Europe, UFI The Global Association of the Exhibition Industry.

Zwieńczeniem pierwszego dnia Meetings Week 2020 był koncert tegorocznych Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”, w którym uczestnicy wzięli udział wirtualnie, na scanie w wirtualnym centrum konferencyjnym Avatarland, udostępniony przez Krakowskie Biuro Festiwalowe i platformę VOD – Play Kraków.


Spotkania zaplanowane na drugi dzień Meetings Week Poland miały miejsce w Warszawie, ale były transmitowane także online. Sesja ta podzielona została na dwa panele. Pierwszy z nich przygotowany został przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, drugi przez Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland. Mówiono tam m.in. o perspektywie podróży biznesowych i motywacyjnych w obecnej sytuacji oraz o przyszłości branży MICE.

Nadrzędnym wątkiem, który poruszany był podczas spotkania, była kwestia zapewnienia bezpieczeństwa. Całościowo temu zagadnieniu poświęcona została sesja przygotowana przez MPI Poland Chapter. Gościem specjalnym tej części spotkania był międzynarodowy ekspert specjalizujący się w zarządzaniu tłumem, Paul Foster. W swoim wystąpieniu skupił się na nowych zasadach bezpieczeństwa w organizacji eventów. Podczas sesji zaproszeni prelegenci omówili zagadnienie bezpieczeństwa i ochrony z różnych perspektyw – prawnej, cyberbezpieczeństwa, informacji i danych (zaprezentowany został raport „Poland Events Impact”), bezpieczeństwa w terenie podczas wydarzeń integracyjnych w połączeniu z działalnością CSR-ową (panel dotyczył podsumowania akcji Challenge dla GOPR).

Finałem MEP okazała się gala Kompas Vistuli, podczas której nagrodzono zwycięzców I edycji konkursu dla najlepszych absolwentów Szkoły Głównej Turstyki i Hotelarstwa Vistula.

Z radością pragniemy dodać, że mieliśmy przyjemność być Patronem Medialnym tego wyjątkowego wydarzenie. Dziękujemy za tę możliwość, a organizatorom życzymy dalszych sukcesów!