Konferencja MPI Poland Club Autumn Meeting „Czy Twój event jest bezpieczny” zakończona

Konferencja MPI Poland Club Autumn Meeting „Czy Twój event jest bezpieczny” zakończona
4 października w warszawskim hotelu Radisson Blu Centrum odbyła sie jesienna konferencja MPI Poland Autumn Meeting poświęcona w całości bezpieczeństwu organizowania eventow i wyjazdów incentive. Zainteresowanie konferencją okazało się tak duże, że organizatorzy zmuszeni byli zamknąć listę zgłoszeń na kilka dni przed imprezą.

Wystąpienia ekspertów wzbudziły ogromne zainteresowanie i gorące dyskusje. Uczestnicy podkreślali wartości praktyczna prezentacji i aktualność tematów.

Zaproszonych gości powitał prezes MPI Poland Wojciech Liszka, podkreślając jak wazne jest zadanie sobie przed organizacja eventu kilku pytań, które pozwolą nam zagwarantować bezpieczeństwo imprezy. Niezbędna jest świadomość, ze jako organizatorzy odpowiadamy zarówno za swoich klientów, jak i pracownikow i podwykonawców.

Pierwsza prezentacja prowadzona przez Mateusza Gorzkiewicza inżyniera bezpieczeństwa pożarowego poświęcona była praktycznym zasadom ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji. "Poszukując nowych oryginalnych venue skupiamy sie na tym, żeby było ciekawie i wyjątkowo - zaznaczył prelegent - a zapominamy o bezpieczeństwie ludzi". Mateusz Gorzkiewicz mówił także o specyfice imprez masowych, o konieczności przeprowadzenia analizy obiektu pod względem bezpieczeństwa, o tym kto odpowiada za zabezpieczenie eventu i jakie czynniki wpływają na bezpieczeństwo organizowanej imprezy. Na koniec uczestnicy mogli praktycznie sprawdzić jak bezpiecznie uzywac gaśnicy.

O wdrazaniach zasad bezpieczeństwa z punktu widzenia korporacji mówiła Magda Vielhaber z firmy Castrol. "W temacie bezpieczeństwa w ciagu ostatnich dwóch lat nastąpiła duża rewolucja - podkreśliła prelegentka - my jako korporacja podchodzimy do tego z pełna powagą. Niektórzy nie maja do tego jeszcze takiego stosunku i traktują temat z przymrużeniem oka". Odpowiedzialny za bezpieczeństwo w Castrolu dział HSSE wprowadza procedury już na etapie wyboru dostawcy i analizy ryzyka. Oprócz zasad obowiązujących aktów prawnych na równych zasadach obowiązujące są wewnętrzne procedury bezpieczeństwa. Castrol stara sie eliminować ryzyko a jednocześnie rozwijać samoswiadomosc klientów.

Praktyczne zasady oceny ryzyka i wdrażania procedur bezpieczeństwa z punktu widzenia firmy obsługującego korporacje przedstawiła Agnieszka Slowik z Flower Travel. "Umowy są tak skonstruowane, ze za każdż rzecz odpowiada organizator - zaznaczyła - dlatego tez w naszym interesie jest przeprowadzenie anlizy ryzyka. Robimy to nie tylko dla Castrola, ale z własnej inicjatywy także dla innych klientów".

Dr Piotr Cybula, radca prawny, specjalizujący sie w problemach prawnych turystyki, analizował główne założenia ustawy o turystyce i wynikające stad obowiązki organizatora turystyki. "Duże zagrożenie widzę w tym, ze istnieją firmy, które organizują wyjazdy typu incentive nie mając odpowiednich uprawnień" - powiedział dr Cybula. Zapisy ustawy są często mało precyzyjne i dają możliwości nadużyć. Należy jednak pamiętać, że zarówno w wypadku turystyki masowej, jak i wyjazdów incentive nadrzędnym prawem jest ustawa o turystyce.

Ostatni mówca Artur Potocki broker z firmy Link Brokers omowil warunki udzielania gwarancji oraz zasady wyliczenia sumy gwarancyjnej. Podkreślił jak wazne jest uczulenie klientów na problem sportów wysokiego ryzka, sportów ekstremalnych i chorób przewlekłych, które wymagają podwyzszonych składek ubezpieczeniowych. Zaznaczył także konieczność wykupywania przez organizatorów dodatkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. " Wykonujecie Państwo najbardziej ryzykowna działalność na świecie - dodał Artur Potocki - dlatego warto zainwestować w odpowiednie zabezpieczenia".

Sponsorem konferencji była sieć hoteli Radisson Blu, która wykorzystała spotkanie jako formę promocji nowego konceptu konferencyjnego Experience Meetings. "Segment spotkań jest dla nas kluczowy. Nowy koncept Experience Meetings zapewnia naszym gościom spójny, wysoki standard oferowanych przez nasze hotele produktów i usług – od pierwszego aż do ostatniego etapu ich realizacji. Jednocześnie idea ta wspiera nasze ambitne działania nakierowane na generowanie przychodów" – mówi Olivier Jacquin,Senior Vice President Sales, Marketing and Distribution w Grupie Rezidor, która jest operatorem sieci Radisson Blu w regionie EMEA.

Impreza nie mogłaby się również odbyć bez wsarcia ze strony: Design4Rent, Brill AV Media oraz Conrego.

Informacja prasowa