III edycja konferencji Event Biznes – podsumowanie

III edycja konferencji Event Biznes – podsumowanie
18 października br. w centrum targowo-konferencyjnym EXPO XXI Warszawa odbyło się wyjątkowe wydarzenie zorganizowane dla branży przemysłu spotkań - III edycja konferencji skutecznego eventu Event Biznes. Była to doskonała okazja do integracji środowiska, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej inspiracji. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Branży Eventowej. W konferencji, którą poprowadziła fantastyczna Aleksandra Mikołajczyk udział wzięło ponad 200 uczestników, 14 wybitnych prelegentów i 24 wystawców, którzy zaprezentowali się na towarzyszących wykładom minitargach branży MICE.

Event Biznes to spotkanie ukazujące korzyści wizerunkowe, promocyjne czy sprzedażowe płynące z wykorzystania event marketingu w wydarzeniach przygotowywanych przez firmy i instytucje. Event jako narzędzie biznesowe powinno znaleźć swoje stałe miejsce w każdej planowanej strategii marketingowej. Przemysł spotkań to dynamicznie rozwijająca się branża w Polsce i na świecie. Konferencja skutecznego eventu ma za zadanie przybliżenie tego zjawiska. Łączy ona w sobie dwa główne elementy – praktykę i inspiracje dla twórców branży jak i wszystkich tych którzy chcą stać się jej częścią.

Program tegorocznej edycji skupiony został na bardzo ważnych kwestiach, jakimi są bezpieczeństwo eventu oraz niezbędne elementy logistyczne przy przygotowaniu i realizacji wydarzeń. Zastanawiano się również nad znaczeniem event marketingu w strategii komunikacji miast. W ramach paneli dyskusyjnych poruszone zostały tematy związane z najefektywniejszym korzystaniem z nowych mediów przy organizacji wydarzeń czy roli monitoringu lub koloru w planowaniu eventu. Wybitni mówcy zaprosili uczestników w niezwykłą podróż po świcie eventów. Od ich planowania i tworzenia poprzez umiejętną komunikację w mediach po skuteczne działania maksymalizujące efektywność wydarzenia.

Jak co roku skupiono się również na prezentacji studiów przypadku eventów opartych na analizie danych i przedstawieniu realnych korzyści biznesowych w tym m.in. zwrotu z inwestycji, wzrostu rozpoznawalności marki czy zwiększenie zasięgu i poszerzenie zakresu oraz dotarcia do docelowej grupy odbiorców. Jednodniowe spotkanie podzielono na cztery główne bloki tematyczne: Event w strategii, Case study, Event a komunikacja, Event a efektywność – narzędzia.

Prelekcje poprowadzili eksperci w swojej dziedzinie. Zaproszenie do grona mówców przyjęli; z zawodu dziennikarka o ponad dwudziestoletniej praktyce, z wykształcenia historyk sztuki, z pasji wykładowczyni akademicka (SWPS) Karolina Korwin-Piotrowska. Ekspertka ds. zarządzania, sprzedaży i marketingu; pracowała dla największych międzynarodowych firm, m.in.: Procter & Gamble, The Coca-Cola Company Anna Jakubowski. Dyrektor Biura Marketingu Miasta Warszawy Robert Zydel. Chief Evangelist w Brand24 Mikołaj Winkiel. Dyplomata, pisarz, wydawca, producent muzyczny i filmowy; od 2008 do 2016 roku dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn. Specjalista ds. zwiększania sprzedaży oraz Visual Merchandisingu; konsultant, doradca i szkoleniowiec Marek Borowiński. Strateg ds. marketingu cyfrowego i Customer Experience; założyciel The Digital Loop Ivan Hernandez. CEO i współzałożyciel click community – agencji social media oraz platformy aplikacji click apps. Rahim Blak. Mówca, autor książek, specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu sztuki storytellingu, prezentacji publicznej, kreatywności. Marek Stączek. Dyrektor PR i marketingu w stoczni jachtowej Sunreef Yachts Karolina Paszkiewicz. Event manager Sunreef Yacht Marta Dworak. Event manager w Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Radosław Mysłek oraz Piotr Jaworowicz kierownik działu projektów eventowych i mediów społecznościowych w PKN Orlen.

„Program konferencji event biznes z roku na rok ewaluuje. Do grona Rady programowej, która ma wpływ na jego kształt jak również go opiniuje i proponuje mówców zaprosiliśmy wybitnych przedstawicieli branży, ekspertów i liderów rynku. Dzięki obecności przedstawicieli z każdego sektora branży udało nam się spojrzeć na program bardzo kompleksowo co zaowocowało niezwykła merytoryką prelekcji wygłaszanych przez inspirujących mówców. Celem konferencji Event Biznes i jednocześnie założeniem programowym jest przede wszystkim edukacja z zakresu event marketingu, pokazywanie wartościowych case study oraz budowanie i kreowanie świadomości znaczenia eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Tworząc program tak dobieraliśmy tematy i mówców aby przedstawić znaczenie eventu jako skutecznego narzędzia, pokazywać jego wartości i efektywność oraz wręcz konieczność stosowania tego narzędzia. Sądząc po pierwszych opiniach uczestników jakie zbieraliśmy w trakcie wydarzenia – udało się nam to, a program i sama konferencja znów zostały ocenione bardzo wysoko.” - Anna Nowakowska, Dyrektor Programowa konferencji, Członek Zarządu SBE ds. Edukacji, blogerka strefaMICE.pl.

Jednodniowe wydarzenie skupiło przedstawicieli całej branży przemysłu spotkań w jednym miejscu. Była to wyjątkowa okazja do pogłębienia swojej wiedzy na temat event marketingu oraz poznania jego najnowszych trendów. Fantastyczna atmosfera skłaniała do nawiązania nowych ciekawych relacji biznesowych podczas rozmów w foyer czy networkingu. Podczas przygotowań do konferencji ogromnym wsparciem dla organizatorów była pomoc 36 partnerów, 18 patronów medialnych i 7 sponsorów. Stowarzyszenie Branży Eventowej po sukcesie tegorocznego spotkania już rozpoczyna przygotowywania do IV edycji konferencji.

INFORMACJA PRASOWA