Hotele Mercure wzbogaciły Kartę Wielkich Win
Hotele Mercure wzbogaciły Kartę Wielkich Win

Hotele Mercure w Polsce wzbogaciły znaną w wielu krajach świata kartę Grands Vins Mecure o nowe pozycje. Premiera tegorocznej edycji miała miejsce na przełomie października i listopada. Klienci mogą już wybierać spośród 17 rodzajów win – to o dwa więcej niż w ubiegłym sezonie. Nowością są reprezentanci Nowej Zelandii oraz Węgier. Wielka Karta Win wprowadzana jest w hotelach Mercure w Polsce raz w roku. Wyróżnia ją to, że dzieli doskonałe wina, starannie wyselekcjonowane przez znawców, w niestandardowy sposób - na kategorie smaków.


W tegorocznej karcie Grands Vins Mercure tradycyjnie już dominują wina z Francji. Jednak wśród 17 pozycji miłośnicy wina mają także do wyboru po dwa chilijskie i hiszpańskie oraz po jednym argentyńskim, włoskim, nowozelandzkim oraz węgierskim. Te dwa ostatnie to nowość. Przybyło też kilka win białych. Natomiast znane i szczególnie cenione pozycje z ubiegłego roku pozostały, lecz występują w nowym roczniku. Co najważniejsze, wszystkie są dostępne w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.


Grands Vins Mercure to intuicyjna i przyjazna klasyfikacja win według smaku, a nie koloru. Nie znajdziemy w niej więc podziału na wina białe, czerwone czy różowe, ale na „Świeże i smakowite”, „Lekkie i owocowe”, „Eleganckie i zbalansowane” oraz „Pełne i aromatyczne”. Pierwsza grupa to wyjątkowa kompozycja win, o unikalnym charakterze i niebywałej lekkości. Pojawiają się tu aromaty oraz smaki dojrzałego jabłka, kandyzowanych pomarańczy i cytrusów. Druga, to z kolei wina zachowujące smak świeżych winogron, najbardziej uniwersalne, trafiające w gusta większości smakoszy. Pojawiają się tu również nuty przyprawowe oraz np. prażonych migdałów. W trzeciej - zaskakują ciekawe połączenia subtelnych smaków - coś dla siebie znajdą tu goście o bardziej wyrafinowanym podniebieniu, którzy potrafią docenić wyraziste połączenia m.in. czerwonych i czarnych owoców oraz nut korzennych. Ostatnia grupa to wina o silnym charakterze, oryginalne, oferujące bogatą i złożoną paletę smaków i aromatów np. skoncentrowanych owoców z akcentami dębu. Każdej kategorii odpowiadają inne kolory i symbole. Są nimi opatrzone między innymi karty w hotelowych restauracjach, etykiety na butelkach, czy torebki, w których goście mogą zabrać do domu butelkę swojego ulubionego wina.


Autorski podział na rodziny smaków sprawia, że bez trudu możemy dopasować wino np. odpowiednio do naszego nastroju, czy tego, na co w danym momencie mamy ochotę. W restauracjach hoteli Mercure dodatkowo pomogą nam w wyborze Echansons – specjalnie przeszkoleni eksperci, którzy doradzają gościom, na jaki smak się zdecydować, czy jakie wino najlepiej komponuje się z zamówionym przez nich daniem. Na królewskich dworach i w domach arystokratów Echanson podawał napoje do posiłku królowi lub panu. Dzięki fachowej i przyjaznej obsłudze, również my możemy poczuć się, jakbyśmy odbywali podróż w dawne czasy np. na francuskie dwory. W restauracjach hoteli Mercure łatwo poznać Echansons. Noszą czarne koszule i ciemnożółte zapaski, do których mają przypięte odznaki: brązową, srebrną lub złotą.


Karta Grands Vins Mercure obowiązuje we wszystkich hotelach tej marki na świecie i przygotowywana jest z niezwykłą starannością przez najwyższej klasy specjalistów. Każdego roku w ponad 10 krajach obraduje jury degustacyjne – klienci hoteli, dziennikarze, kelnerzy, Echansons oraz dyrektorzy hoteli Mercure. Po wstępnej selekcji we Francji, jury przeprowadza tzw. „ślepe testy” i wybiera wina, które zostają włączone do karty Grands Vins Mercure. W Polsce zmienia się ją raz w roku, a we Francji i w Niemczech dwa. Grands Vins Mercure funkcjonuje w 20 krajach, m.in.: Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Egipcie, Francji, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, Holandii, Portugalii, Szwajcarii, Tunezji oraz Wielkiej Brytanii.


INFORMACJA PRASOWA