Gdańsk Convention Bureau na targach CONVENE
Gdańsk Convention Bureau na targach CONVENE
Prawie 100 wystawców i ponad 120 hosted buyerów z krajów nadbałtyckich wzięło udział w pierwszej edycji targów CONVENE, Wilno (Litwa), które odbyły się w dniach 13-14 lutego 2013.

Vilnius Convention Bureau podjęło się niezwykle ambitnego zadania decydując się na organizację targów wzorowanych na EIBTM (Barcelona) oraz Conventa (Ljublana), ale dedykowanych krajom nadbałtyckim. Jednak ci wystawcy (w tym Gdańsk Convention Bureau oraz Poland Convention Bureau) i hosted buyerzy, którzy zdecydowali się wziąć udział w wydarzeniu mogą je uznać za niezwykle udane - ciekawy program edukacyjny, sprawna organizacja, pomocny zespół CONVENE i przede wszystkim spotkania, które mogą zaowocować eventami.

Trendy i wyzwania dla branży turystyki biznesowej - program edukacyjny CONVENE

Oficjalne uczestników CONVENE podczas programu edukacyjnego powitała Jolanta Beniuliene, Dyrektor Targów. Po jej krótkim wystąpieniu głos zabrał prowadzący część edukacyjną targów Paul Kennedy, właściciel firmy Kennedy Integrated Solutions i pomysłodawcą targów EIBTM oraz CONVENTA. Paul Kennedy mówił m.in. o nowych trendach w branży turystyki biznesowej (rosnącej roli tzw. secondary cities, wzrostu znaczenia lokalnych i regionalnych eventów), ale także o zróżnicowanych kryteriach, którymi kierują się klienci (korporacje, stowarzyszenia) przy wyborze danej destynacji - począwszy do dostępności komunikacyjnej, jakości oferowanych usług aż po bezpieczeństwo uczestników oraz wprowadzane innowacje.

Podczas swojego wystąpienia Paul Kennedy przywołał również Gdańsk jako doskonały przykład swoistej brandowej rewolucji - dzięki aktywnym działaniom na rzecz promocji miasta (podejmowanych również przez Gdańska Organizację Turystyczną/Gdańsk Convention Bureau) Gdańsk stał się rozpoznawalną i coraz chętniej odwiedzaną destynacją zarówno turystyki biznesowej jak i indywidualnej.

Podczas programu edukacyjnego swoje wystąpienia miały związane od wielu lat z branżą przemysłu spotkań Linda Pereira (Executive Director at CPL Events), Valentini Amarantidou (Managing Director Artion Events) oraz Carole McKellar (Executive Director, Europe, HelmsBriscoe). Uczestnicy spotkania mogli m.in. dowiedzieć się, czego NIE robić podczas site inspection, co decyduje o wyborze danej destynacji oraz tego, że równie ważne jak dobre przygotowanie pod względem infrastruktury są historia i emocje, które dane miasto/region oferuje swoim gościom.

Ponad 40 spotkań w dwa dni - Gdańsk Convention Bureau na targach CONVENE

W ciągu dwóch dni targów zespół Gdańsk Convention Bureau spotkał się z ponad 40 hosted buyerami m.in. z Litwy, Estonii, Rosji, Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytani i krajówskandynawskich. Goście, którzy odwiedzili stand Gdańska i Regionu pytali głównie o oferty incentive (szczególnie te związane z morzem i bursztynem), również o dostępność komunikacyjną (byli mili zaskoczeni, jak dobrze Gdańsk jest skomunikowany z największymi miastami europejskimi) i infrastrukturę konferencyjną. Zdarzały się również wyjątkowo ciekawe pytania - o program incentive dla rodzin uczestników dużych konferencji, możliwość spotkania z Lechem Wałęsą oraz najbardziej charakterystyczne dla regionu potrawy. Również pierwszego dnia CONVENE odbyło się oficjalnie przyjęcie powitalne, podczas których uczestników targów przywitał Artus Zuokas, Prezydent Wilna.

Ponieważ drugi dzień targów przypadł na Walentynki, popularne również na Litwie - zarówno organizatorzy targów, jak i Gdańsk Convention Bureau przygotowali słodkie walentynkowe niespodzianki. Uczestnicy targów otrzymali od zespołu CONVENE pyszne, piernikowe serduszka, z kolei punktualnie o godz. 11 na stoisku Gdańsk Convention Bureau pojawił się ogromny, czerwony tort walentynowy z napisem "From Gdansk with love", który zgromadził licznych amatorów słodkości.

"Targi CONVENE zaskoczyły wszystkich niezwykle sprawną organizacją i wysoka jakością programu hosted buyers. Na długo przed rozpoczęciem eventu kalendarz spotkań Gdańsk Convention Bureau był w całości wypełniony. Dla nas, myślę że podobnie jak dla większości wystawców targi okazały się bardzo udane. O tym jak bardzo okaże się w niedalekiej przyszłości" - powiedziała Marta Wiśniewska, Koordynator Gdańsk Convention Bureau.

Kolejne targi CONVENE w 2014, po sukcesie tegorocznej edycji, z pewnością przyciągną jeszcze większą liczbę wystawców i hosted buyerów. Gdańsk Convention Bureau mocna trzyma kciuki za powodzenie tego wydarzenia, które może stać jednym z najważniejszym tego typu eventów w Europie.

Galeria zdjęć z targów CONVENE dostępna na Flickr
Prezentacja z targów CONVENE dostępna na Slideshare.


INFORMACJA PRASOWA



O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.