EFFECT MICE FESTIVAL 2026 w Łodzi – nowe ogólnopolskie targi dla branży eventowej i MICE
21 kwietnia 2026 roku w EXPO Łódź odbędzie się pierwsza edycja EFFECT MICE FESTIVAL - nowego, ogólnopolskiego wydarzenia skierowanego do branży eventowej i sektora MICE. Festiwal ma ambicję stać się stałą platformą spotkań, współpracy i prezentacji usług dla profesjonalistów z całej Polski.
Wybór Łodzi nie jest przypadkowy. Centralne położenie miasta oraz rozwijająca się infrastruktura eventowa mają ułatwić udział zarówno wystawcom, jak i Hosted Buyers z różnych regionów kraju.
Organizatorzy zapowiadają udział około 200 wystawców z obszaru:
- obiektów konferencyjnych i hotelowych,
- agencji eventowych,
- firm technologicznych,
- dostawców usług i atrakcji eventowych.
W wydarzeniu wezmą udział także goście zagraniczni w ramach programu Hosted Buyers.
Study Tour po Łodzi i Dinner & Show Agustina Egurroli
Dzień przed oficjalnym otwarciem festiwalu uczestnicy programu Hosted Buyers wezmą udział w Study Tour po Łodzi, przygotowanym przez cztery łódzkie agencje eventowe.
Każdy program pokaże inne oblicze miasta, od kreatywnych przestrzeni i sztuki współczesnej, przez neuroróżnorodność i nowe formaty pracy z uczestnikiem, po industrialne lokalizacje o dużym potencjale produkcyjnym.
Wieczorem uczestnicy zostaną zaproszeni na Dinner & Show, przygotowane specjalnie na tę okazję przez Agustina Egurrolę.
– EFFECT MICE FESTIVAL to szansa, by pokazać potencjał Łodzi w skali ogólnopolskiej i stworzyć nową przestrzeń do współpracy dla branży – podkreśla Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.
Targi i spotkania B2B 1:1
Wyróżnikiem wydarzenia będzie połączenie klasycznej formuły targowej z obowiązkowymi, wcześniej umawianymi spotkaniami 1:1.
Organizatorzy planują udział nawet 200 Hosted Buyers, reprezentujących:
- agencje eventowe,
- działy marketingu i zakupów,
- firmy korporacyjne,
- sektor publiczny.
Każdy Hosted Buyer odbędzie serię rozmów według harmonogramu przygotowanego przez organizatorów. Wystawcy będą mogli dobrać pakiety uczestnictwa i decydować o liczbie spotkań.
Strefy tematyczne na hali targowej
Przestrzeń EXPO Łódź zostanie podzielona na czytelne strefy tematyczne, m.in.:
- Atrakcje eventowe – artyści, animatorzy, pokazy, formaty interaktywne
- Technika eventowa – nagłośnienie, oświetlenie, multimedia, AV
- Obiekty i lokalizacje – hotele, centra kongresowe, przestrzenie plenerowe
- Wedding & Celebration – śluby, gale, projekty premium
- Wyposażenie obiektów – meble, scenografia, zabudowy
- Agencje eventowe & DMC – kompleksowa obsługa wydarzeń i projektów MICE
Taki podział ma ułatwić nawigację i zwiększyć efektywność spotkań B2B.
Silent conference i sceniczne case studies
Centralnym punktem hali będzie scena kongresowa w formule silent-conference. W programie zaplanowano krótkie, dynamiczne prelekcje oparte na case studies największych i najbardziej kreatywnych eventów w Polsce. Prelegenci pokażą procesy kreatywne, zaplecze produkcyjne, rozwiązania techniczne i realne wyzwania organizacyjne.
Organizatorzy zapowiadają obecność znanych nazwisk branży - będą one ujawniane etapami. Całość ma przyciągnąć około 2000 uczestników.
Gala „Polecani w Eventach” - finał wydarzenia
Po części targowej uczestnicy przeniosą się do DoubleTree by Hilton Łódź, gdzie odbędzie się Gala Polecani w Eventach.
W wydarzeniu ma wziąć udział około 800 osób. Podczas gali:
- wręczone zostaną nagrody branżowe,
- odbędzie się oficjalna część galowa,
- finałowym elementem będzie wieczorna celebracja z muzyką na żywo i gwiazdą wieczoru.
Rejestracja dla wystawców oraz uczestników programu Hosted Buyers dostępna jest na oficjalnej stronie wydarzenia - www.effectmice.pl
Udział jest bezpłatny dla:
- agencji eventowych,
- przedstawicieli działów marketingu, PR i HR,
- firm zlecających lub samodzielnie organizujących eventy.
INFORMACJA PRASOWA
