EFFECT MICE FESTIVAL 2026 w Łodzi – nowe ogólnopolskie targi dla branży eventowej i MICE

EFFECT MICE FESTIVAL 2026 w Łodzi – nowe ogólnopolskie targi dla branży eventowej i MICE

21 kwietnia 2026 roku w EXPO Łódź odbędzie się pierwsza edycja EFFECT MICE FESTIVAL - nowego, ogólnopolskiego wydarzenia skierowanego do branży eventowej i sektora MICE. Festiwal ma ambicję stać się stałą platformą spotkań, współpracy i prezentacji usług dla profesjonalistów z całej Polski.

Wybór Łodzi nie jest przypadkowy. Centralne położenie miasta oraz rozwijająca się infrastruktura eventowa mają ułatwić udział zarówno wystawcom, jak i Hosted Buyers z różnych regionów kraju.

Organizatorzy zapowiadają udział około 200 wystawców z obszaru:

  • obiektów konferencyjnych i hotelowych,
  • agencji eventowych,
  • firm technologicznych,
  • dostawców usług i atrakcji eventowych.


W wydarzeniu wezmą udział także goście zagraniczni w ramach programu Hosted Buyers. 


Study Tour po Łodzi i Dinner & Show Agustina Egurroli

Dzień przed oficjalnym otwarciem festiwalu uczestnicy programu Hosted Buyers wezmą udział w Study Tour po Łodzi, przygotowanym przez cztery łódzkie agencje eventowe.

Każdy program pokaże inne oblicze miasta, od kreatywnych przestrzeni i sztuki współczesnej, przez neuroróżnorodność i nowe formaty pracy z uczestnikiem, po industrialne lokalizacje o dużym potencjale produkcyjnym.

Wieczorem uczestnicy zostaną zaproszeni na Dinner & Show, przygotowane specjalnie na tę okazję przez Agustina Egurrolę. 

– EFFECT MICE FESTIVAL to szansa, by pokazać potencjał Łodzi w skali ogólnopolskiej i stworzyć nową przestrzeń do współpracy dla branży – podkreśla Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej. 

Targi i spotkania B2B 1:1

Wyróżnikiem wydarzenia będzie połączenie klasycznej formuły targowej z obowiązkowymi, wcześniej umawianymi spotkaniami 1:1.

Organizatorzy planują udział nawet 200 Hosted Buyers, reprezentujących:

  • agencje eventowe,
  • działy marketingu i zakupów,
  • firmy korporacyjne,
  • sektor publiczny.


Każdy Hosted Buyer odbędzie serię rozmów według harmonogramu przygotowanego przez organizatorów. Wystawcy będą mogli dobrać pakiety uczestnictwa i decydować o liczbie spotkań. 

Strefy tematyczne na hali targowej

Przestrzeń EXPO Łódź zostanie podzielona na czytelne strefy tematyczne, m.in.:

  • Atrakcje eventowe – artyści, animatorzy, pokazy, formaty interaktywne
  • Technika eventowa – nagłośnienie, oświetlenie, multimedia, AV
  • Obiekty i lokalizacje – hotele, centra kongresowe, przestrzenie plenerowe
  • Wedding & Celebration – śluby, gale, projekty premium
  • Wyposażenie obiektów – meble, scenografia, zabudowy
  • Agencje eventowe & DMC – kompleksowa obsługa wydarzeń i projektów MICE


Taki podział ma ułatwić nawigację i zwiększyć efektywność spotkań B2B. 

Silent conference i sceniczne case studies

Centralnym punktem hali będzie scena kongresowa w formule silent-conference. W programie zaplanowano krótkie, dynamiczne prelekcje oparte na case studies największych i najbardziej kreatywnych eventów w Polsce. Prelegenci pokażą procesy kreatywne, zaplecze produkcyjne, rozwiązania techniczne i realne wyzwania organizacyjne.

Organizatorzy zapowiadają obecność znanych nazwisk branży - będą one ujawniane etapami. Całość ma przyciągnąć około 2000 uczestników. 

Gala „Polecani w Eventach” - finał wydarzenia

Po części targowej uczestnicy przeniosą się do DoubleTree by Hilton Łódź, gdzie odbędzie się Gala Polecani w Eventach.

W wydarzeniu ma wziąć udział około 800 osób. Podczas gali:

  • wręczone zostaną nagrody branżowe,
  • odbędzie się oficjalna część galowa,
  • finałowym elementem będzie wieczorna celebracja z muzyką na żywo i gwiazdą wieczoru.


Rejestracja dla wystawców oraz uczestników programu Hosted Buyers dostępna jest na oficjalnej stronie wydarzenia - www.effectmice.pl

Udział jest bezpłatny dla:

  • agencji eventowych,
  • przedstawicieli działów marketingu, PR i HR,
  • firm zlecających lub samodzielnie organizujących eventy.


INFORMACJA PRASOWA