ASSOCIATION NEWS - Pięć rzeczy, których stowarzyszenia nauczyły się w 2021 roku

ASSOCIATION NEWS - Pięć rzeczy, których stowarzyszenia nauczyły się w 2021 roku

Rozpoczynając burzliwy rok 2021, organizacje musiały wprowadzić poważne zmiany w swoich miejscach pracy, protokołach wydarzeń i strategiach komunikacji. Oto pięć najważniejszych lekcji, których stowarzyszenia nauczyły się w ubiegłym roku.

    1. Jak wdrażać i dostosować się do nowych protokołów

Opracowanie planu powrotu do biura i wydarzeń osobistych podczas pandemii było ogromnym przedsięwzięciem. Organizacje stanęły przed górą problemów logistycznych, prawnych i porad zdrowotnych, które zmieniały się wraz z postępem pandemii. W rezultacie organizacje, które w ubiegłym roku odniosły sukces w organizacji działań F2F to te, które nauczyły się szybko dostosowywać i skutecznie komunikować zmiany. 

Wiele stowarzyszeń wprowadziło nowe protokoły związane z COVID. W przypadku organizacji wydarzeń F2F niektóre organizacje wdrożyły wymagania dotyczące testów na COVID-19 i szczepień, aby zmniejszyć ryzyko infekcji, podczas gdy inne zdecydowały się na hybrydyzację swoich wydarzeń, aby każdy mógł nadal w nich uczestniczyć.

    2. Jak organizować wydarzenia hybrydowe

Wydarzenia hybrydowe stanowiły kolejne duże wyzwanie: sprawić, by doświadczenie wydarzenia było tak samo wartościowe dla uczestników zdalnych, jak i dla uczestników, biorących udział w evencie osobiście. Organizacje oparły się na wielu rozwiązaniach technologicznych, aby zintensyfikować wrażenia z imprezy, na przykład za pomocą aplikacji mobilnych lub inwestując w nowe wirtualne platformy.

    3. Sposoby na lepszą komunikację z członkami

Pandemia ograniczyła rozmowy twarzą w twarz, prowadząc do mniejszej ogólnej komunikacji i uzależnienia od interakcji online. Komunikacja online usuwa niektóre sygnały niewerbalne i może być łatwo błędnie zrozumiana, więc stowarzyszenia przyjęły bardziej wyrafinowane podejście do komunikacji, wykorzystując takie rozwiązania jak szkolenie swoich liderów, aby lepiej pielęgnowali  relacje i nadawali priorytety  wiadomościom przekazywanym członkom.

W ubiegłym roku w centrum uwagi znalazła się również inkluzywność, ponieważ organizacje musiały uniknąć stygmatyzacji pracowników, którzy mieli COVID-19 i prowadzić bardziej otwarty dialog na kontrowersyjne tematy w miejscu pracy, aby rozwiązać kwestie sprawiedliwości społecznej. Ponadto niektóre stowarzyszenia zmodernizowały swoje modele członkostwa, aby lepiej dopasować się do zmieniających się potrzeb członków. 

    4. Zmiany w procesie rekrutacji

Pandemia zmieniła również sposób, w jaki organizacje zatrudniają pracowników, aby lepiej dostosować się do dzisiejszego środowiska pracy. Niektóre organizacje zignorowały pewne sygnały ostrzegawcze dotyczące zatrudniania, takie jak luki w zatrudnieniu, biorąc pod uwagę, że lockdown zdziesiątkował niektóre branże i doprowadził do masowych zwolnień.

Zdalne rozmowy kwalifikacyjne zmieniły również praktyki zatrudniania, prowadząc organizacje do zapewnienia większej jasności na każdym etapie procesu i większej świadomości tego, kto przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne.

    5. Radości i wyzwania elastycznej przestrzeni pracy

Pandemia dała początek elastycznym formom pracy, takim jak umożliwienie pracownikom wyboru miejsca, w którym chcą pracować i zapewnienie im większej kontroli nad godzinami pracy. Chociaż może to prowadzić do pułapek, takich jak izolacja i trudności w komunikacji, wiele organizacji dostrzegło również zalety: wzrost produktywności, wyższe morale i lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Źródło: https://associationsnow.com

Autor: Anna Górska, Doradca Zarządu Symposium Cracoviense, Członek Zarządu ICCA International Congress and Convention Association