Jak przygotować atrakcyjną ofertę bożonarodzeniową w hotelu?

Coraz więcej osób w Polsce wybiera alternatywną wersję spędzenia Świąt Bożego Narodzenia w postaci pobytów w hotelach. Z kolei obiekty hotelowe starają się prześcigać, oferując oryginalne pakiety świąteczne, by przyciągnąć do siebie jak największą liczbę gości. Jeśli i my zdecydowaliśmy się zastosować tę formę promocji również w naszym ośrodku, warto zastosować się do kilku uniwersalnych rad. Oto wskazówki, które mogą okazać się przydatne w zachęceniu gości do spędzenia tego wyjątkowego czasu właśnie w naszym hotelu. [caption id="attachment_2477" align="aligncenter" width="512" caption="Hotel Litwor Zakopane"][/caption]

To, co jest podstawą działania hotelarza przygotowującego atrakcyjny pakiet świąteczny, to bazowanie na wiedzy na temat tego, dlaczego ludzie wybierają hotele zamiast własnych domów. Czasy, w których obecnie żyjemy charakteryzują się zawrotnym tempem życia. Wielu z nas ma problemy z pogodzeniem kariery zawodowej z życiem rodzinnym. Święta natomiast to jeden z nielicznych momentów, kiedy możemy odłożyć pracę na bok, poświęcić czas rodzinie i odpocząć. To jest wersja idealna. Często jednak jest tak, że zamiast spędzać czas z bliskimi, spędzamy go na przygotowaniach, sprzątaniu, gotowaniu, goszczeniu dalszej rodziny. Koniec końców Boże Narodzenie mija, a my jesteśmy sfrustrowani, zmęczeni i z poczuciem winy, że znów się nie udało spędzić tego czasu, tak jak byśmy chcieli. I tu do akcji wkraczają hotele ze swoją świąteczną ofertą, dzięki której wszystko zostanie zrobione za nas, a nam pozostanie jedynie cieszyć się spędzanym wspólnie czasem i odpoczywać, wykorzystując wszelkie hotelowe atrakcje. Istne spełnienie marzeń. Dlatego też Święta w hotelach stają się coraz bardziej popularne. Nie jesteśmy już tak bardzo uwiązani tradycją, jak jeszcze przed kilkunastoma laty, kiedy to takie rozwiązanie było by nie do pomyślenia. Zdajemy sobie coraz bardziej sprawę z tego, że to Święta są dla nas, a nie my dla Świąt. Nie wystarczy jednak zaoferować klientom wyłącznie przejęcia od nich tak nielubianych obowiązków świątecznych. Mimo tego, że wybieramy komercyjną lokalizację, to wciąż pragniemy poczuć prawdziwą magię i wyjątkową atmosferę Bożego Narodzenia. I to właśnie na stworzenie niepowtarzalnego klimatu hotele powinny położyć nacisk. W ofercie więc obowiązkowo powinna znaleźć się kolacja wigilijna z tradycyjnymi potrawami, wspólne ubieranie choinki i śpiewanie kolęd, wizyta św. Mikołaja czy też odświętne bożonarodzeniowe śniadania. Dzięki tym elementom, goście będą mogli poczuć się jak w domu. Jednak stworzenie odpowiedniej atmosfery, mimo że to jeden z najważniejszych czynników, wciąż może nie wystarczyć, by przyciągnąć do hotelu gości. Wynika to przede wszystkim z faktu, że obecnie coraz więcej obiektów dysponuje tego rodzaju ofertą i niestety mamy wokół dużą konkurencję do pokonania. Warto więc, konstruując naszą ofertę świąteczną, zaoferować gościom coś więcej niż pozostali np. organizację kuligów i biesiad przy ognisku albo przygotować wyjątkową ofertę spa na ten czas lub skierować się w stronę najmłodszych i przygotować dla nich specjalny program atrakcji. Dobrym pomysłem mogło by być także zorganizowanie ciekawych warsztatów, w trakcie których uczestnicy mogliby nauczyć się czegoś nowego albo specjalna oferta kulinarna, prezentująca oryginalne dania świąteczne z egzotycznych zakątków świata. Możliwości atrakcji jest naprawdę dużo, a ogranicza nas wyłącznie nasza wyobraźnia. Ostatni element świątecznej promocji to dotarcie z naszą ofertą do odbiorców. Najskuteczniejszą formą obecnie jest internet, publikacja oferty na naszej stronie internetowej oraz zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie. Przydatne mogą się również okazać portale społecznościowe, ale także tradycyjne reklamy w gazetach lub lokalnym radio. Przygotowując ofertę świąteczna, pamiętajmy również, że jest to jedna z wielu form promocji. I nawet jeśli włożymy w nią duży nakład finansowy, to w dłuższej perspektywie może się to okazać dla hotelu opłacalne, bo goście zadowoleni z pobytu, chętniej do nas wrócą przy innych okazjach, zapewnią nam także pozytywną opinię wśród innych osób lub przedstawią ją w komentarzach internetowych. Pamiętajmy więc, że nie tak bardzo liczy się sam zysk, ale zapewnienie hotelowi pozytywnego PR-u. Jednym słowem, poczujmy magię świąt i stańmy się nieco altruistyczni, a możemy zyskać dużo więcej w przyszłości.