Internet w hotelu- Jak działa? Jakie ma znaczenie?

Nowoczesne hotele 3-gwiazdkowe oraz 4-gwiazdkowe, a także luksusowe hotele 5-gwiazdkowe inwestują ogromne sumy pieniędzy w ciągły rozwój. Budują swoją bezę noclegową, wyposażając pokoje hotelowe w wygodne meble. Nie zapominają także o pięknym wystroju i nietypowym designie, który wyróżnia je na tle konkurencji. Dbając o klientów biznesowych, powstają w pełni wyposażone sale konferencyjne. Podstawą dzisiejszego świata jest jednak technologia. Za naturalny uznajemy fakt, że w hotelu funkcjonuje szybki, niezawodny internet. Jak jednak jest naprawdę? Czy w hotelach dobrze działa internet?

Zanim pokoje wypełnią się Gośćmi, a hotel zacznie przynosić zyski, trzeba ponieść duże koszta. Aby osiągnąć sukces trzeba być dobrze zaznajomionym z potrzebami klientów, określić grupę odbiorczą i do niej kierować swoją ofertę. Czasy zmieniają się i to samo dzieje się z naszym odbiorcą. Goście oczekują czegoś więcej niż tylko wygodnego łóżka oraz smacznego śniadania. Niezależnie jednak czy mówimy o turyście zwiedzającym kraj, rodzinie z dziećmi na wakacjach czy grupie pracowników przyjeżdżających na targi w naszym mieście, każdy klient oczekuje wygody i funkcjonalności. To właśnie one decydują o jakości świadczonych przez hotel usług.


Dlaczego internet jest ważny w hotelu?


Ośrodki Badania Opinii Publicznej przeprowadzają rocznie dziesiątki badań satysfakcji klientów dotyczących właśnie zaspokajania potrzeb podczas pobytu w hotelu. Stosuje się w tym celu różnorodne kwestionariusze i ankiety, które wykazują, co liczy się najbardziej dla większości naszych Gości. Badanie wykazało, że wśród głównych czynników znajdują się: kompetencja personelu, dobre zaplecze gastronomiczne oraz przyjazne otoczenie. Na przód wysunęły się jednak odpowiedzi, które jeszcze kilka lat temu w ogóle nie padały z ust ankietowanych. W hotelu ogromną rolę pełni obecnie łatwo dostępny internet bezprzewodowy.


WiFi ma znaczenie zarówno w obiektach w kraju, jak i tych za granicą. Zaciera się granica między czasem, jaki poświęcamy na pracę, a życiem osobistym. Biuro nie jest już stałym miejscem, a przemieszcza razem z pracownikiem. Praca zamyka się w laptopie, który stale nosimy ze sobą. Hotel, który nie udostępnia internetu staje się miejscem nieatrakcyjnym i niewygodnym.  Wiele osób nie bierze pod uwagę, że w pokoju hotelowym nie można pracować.


Klienci oczekują, że to co przeczytają na stronie internetowej hotelu jest prawdą. Obiecując dostęp do internetu bezprzewodowego, musi on faktycznie działać w całym budynku. Należy bowiem pamiętać, że klient nie zapomina ewentualnych niewygód. Gdy tylko ponownie podłączy się do internetu po podróży, może umieścić niewygodną ocenię o hotelu, w którym nie mógł korzystać z Google lub Facebooka.


Mało co frustruje równie mocno, co wolno ładująca się strona intranetowa. Szczególnie klienci biznesowi nie są do tego przyzwyczajeni. Wiele osób jest stale online. Są podłączeni do sieci i aplikacji w swoich telefonach przez 24 godziny na dobę. WiFi nie może być więc jedynie dostępne, ale musi sprawnie działać.


Będąc w hotelu w celach turystycznych z rodziną chcemy zachować stały kontakt ze światem. Leżąc nad brzegiem basenu, robimy zdjęcia, które chcemy natychmiast komuś wysłać lub opublikować w portalach społecznościowych. Prowadzenie życia towarzyskiego w sieci jest czymś naturalnym, bez czego większość ze społeczeństwa nie wyobraża sobie codzienności. Nie warto tego lekceważyć, aby zaoszczędzić na kosztach rozprowadzenia internetu po hotelu. Zadowolenie Gości jest o wiele ważniejsze.


Jak działa internet w hotelu?


Duże hotele o międzynarodowym standardzie często korzystają z rozbudowanych systemów informatycznych. Zapewniają one swobodny dostęp do internetu na teranie całego obiektu. Zasięg jest równie dobry na parterze, co w najwyższych apartamentach. Bardziej kameralne ośrodki, takie jak pensjonaty lub hotele w zwykłym standardzie, często uważają dostęp do WiFi jako mniej ważny wydatek. Czy konieczne jest jednak kupowanie drogich i skomplikowanych urządzeń oraz oprogramowania informatycznego?


Dostępne na rynku systemy WiFi oferują coraz bardziej atrakcyjne ceny narzędzi do udostępniania oraz kontrolowania internetu. Może on być udostępniany darmowo lub limitowany za pomocą kuponów oferowanych klientom. Kupony Goście mogą otrzymać w cenie noclegu bądź za dodatkową opłatą. Jest to zależne od wewnętrznej polityki firmy. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość spersonalizowania strony startowej widocznej podczas logowania do WiFi. Pozwala to umieścić na niej ważne informacje, promocje, telefony kontaktowe oraz nowe oferty.


Do uruchomienia internetu w hotelu nie są więc potrzebne kosztowne urządzenia i serwery. Wystarczy posiadać łącze internetowe i tani router WiFi. Właściciel hotelu wybiera jeden z oferowanych przez dostawców internetu abonamentów. Zazwyczaj można stale śledzić poziom wykorzystania internetu, status urządzenia oraz widzieć, kto korzysta z systemu. Zapewnia to pełne bezpieczeństwo nie tylko sieci hotelowej, ale także innym użytkownikom.


Internet towarzyszy nam każdego dnia. Pozwala komunikować się ze światem, poznawać nowych ludzi, wymieniać się opiniami oraz ułatwiać życie. Nawet mogąc sobie poradzić bez niego, wolimy mieć swobodny dostęp do WiFi w każdej sytuacji. Nie na darmo hotele posiadają swoje strony internetowe, blogi branżowe oraz fanpage na portalach społecznościowych. Chcemy, aby ktoś z nich korzystał i miał ułatwiany dostęp do informacji. Za pomocą internatu najłatwiej jest budować interakcję. Hotel może prowadzić różnorodne akcje i konkursy. Gdy natomiast posiadamy sale biznesowe lub centrum konferencyjne, przyjmujemy gości, którzy potrzebują internetu do pracy. Pozbawianie Gości dostępu do internetu szkodzi nie tylko im, ale i hotelowi.