Aromamarketing w hotelu

Otaczające nas zapachy w subtelny sposób potrafią wpływać na nasze samopoczucie, często nawet nie zadajemy sobie z tego sprawy. Specjaliści od aromaterapii już dawno odkryli, jakie zapachy, w jaki sposób wpływają na człowieka. Tę wiedzę postanowili również wykorzystać specjaliści od marketingu. Okazuje się, że niektóre z zapachów mogą skutecznie wpływać na naszą skłonność do wydawania pieniędzy lub oceniania produktów jako bardziej atrakcyjne. Ta specyficzna forma marketingu z powodzeniem może zaleźć swoje zastosowanie również w hotelach. [caption id="attachment_2487" align="aligncenter" width="459" caption="Źródło: http://www.tapeta-cynamon-czekolada-orzechy-kakao.na-pulpit.com/"][/caption]

Wpływ zapachu na ludzki umysł i samopoczucie jest niezaprzeczalna. Dowodzą tego liczne badania. Jednak przeciętnemu konsumentowi trudno uwierzyć, że coś tak ulotnego jak zapach może wpływać na podejmowane przez niego decyzje. Mimo swojego subtelnego działania zapachy oddziałują na nasze najbardziej pierwotne zachowania, coś, czego nie jesteśmy w stanie do końca kontrolować, stąd tak duża skuteczność aromamarketingu. Ostatnio ta forma wpływu na klienta pojawiła się również w hotelach. Zapachy stosowane w hotelach mają na celu przede wszystkim stworzyć miłą atmosferę w pokojach i hotelowych wnętrzach. Niektóre z nich mogą w subtelny sposób budzić w gościach przyjemne skojarzenia lub przywoływać relaksujące wspomnienia. Zapachy potrafią również pomóc gościom w zaaklimatyzowaniu się w obcym pomieszczeniu i wprowadzą domową aurę. Idealnym przykładem może być woń bułgarskiej róży, która sprawia, że gość zaczyna się czuć w pokoju jak u siebie. Dobrym pomysłem jest również rozpylenie zapachów cytrusów lub trawy cytrynowej w holu i przy recepcji, ponieważ te aromaty budzą w klientach pozytywne emocje i wprawiają ich w dobre samopoczucie. Aromamarkting warto także zastosować w pobliżu hotelowej restauracji, co zachęci gości do częstszego jej odwiedzania, a odpowiednie zapachy pobudzą kubki smakowe i sprawią, że klienci będą skorzy zamówić więcej. Najlepsze aromaty, które można wykorzystać w restauracji to wszelkie zapachy różane oraz wonie kojarzące się z domowymi wypiekami, takie jak cynamon, wanilia czy pomarańcze. Te zapachy są często kojarzone z domem, spokojną atmosferą i bezpieczeństwem, co zdecydowanie zachęci gości do konsumpcji. Z kolei takie aromaty jak pieprz, cytryna, mięta, bazylia sprzyjają koncentracji i efektywnej pracy, dlatego warto je rozpylić w salach konferencyjnych i szkoleniowych. Zapachy te wprawią uczestników w dobry nastrój oraz sprawią, że będą oni bardziej produktywni. Jak widać aromamarketing ma szerokie zastosowanie w hotelarstwie. Jest to skuteczny i subtelny sposób na stworzenie pozytywnych skojarzeń związanych z hotelem u gości. Odpowiednie aromaty sprawią, że klienci będą pozytywnie wspominać pobyt w danym obiekcie i z przyjemnością będą do niego wracać.