Rebranding w obiektach grupy hotelowej VI Hotels & Resorts
Rebranding w obiektach grupy hotelowej VI Hotels & Resorts

Właśnie rozpoczął się proces kompletnej metamorfozy jednej z największych austriackich grup hotelowych. Do 1 lutego 2016 roku firma Vienna International Hotelmanagement AG zostanie przekształcona w Vienna House. W ramach tej przemiany goście mogą spodziewać się licznych innowacji w hotelach spółki, dzięki którym obiekty zyskają zupełnie nowe oblicze.

- Gdy ponad rok temu przejmowałem ster grupy VI, postawiłem sobie za cel wypozycjonowanie firmy na rynku od nowa, zbudowanie jasnej strategii marki i wprowadzenie wszystkich związanych z tym zmian jak najszybciej. Proces ten rozpoczęliśmy od wewnątrz. Od początku zaangażowaliśmy we wszystko naszych pracowników, aby stworzyć solidny fundament przyszłego wzrostu i dalszych sukcesów - tłumaczy Rupert Simoner, prezes zarządu VI Hotels & Resorts.

W ramach planowanych zmian aż 38 hotelach spółki VI Hotels & Resorts przejdzie pod nowy szyld Vienna House. Wraz z powstaniem nowego przedsiębiorstwa w obiektach nastąpią gruntowne zmiany, obejmujące takie obszary jak kultura organizacyjna, tożsamość korporacyjna czy struktury firmy. Ponadto, innowacje zostaną również wprowadzone w sferze usług hotelowych oraz ich standardów. Zmiany nastąpią także w wystroju wnętrz obiektów, część z nich zostanie poddana przebudowie lub renowacji. Już teraz na nowej stronie internetowej spółki www.viennahouse.com można śledzić na bieżąco zachodzące zmiany oraz krok po kroku być świadkiem powstawania nowej marki.

- Nie jesteśmy kolejną marką usiłującą wpisać się w obecnie panujące na rynku trendy. Mody przychodzą i odchodzą. Swoją pozycję rynkową opieramy na naszych podstawowych wartościach, takich jak: radość, finezja, naturalność i odkrywczość. Odpowiedź na to, co różni nas od innych marek leży w pytaniu „Dlaczego?”. Wierzymy w piękno prostoty! Co mamy na myśli? Wszystko, co robimy, robimy w sposób prosty, ze stylem i dbałością o szczegóły. Chodzi o to, by być prawdziwym gospodarzem, a jednocześnie pozostać sobą; by nie zakładać żadnej maski i nie skostnieć w setkach sztywnych standardów. Pytamy, czego naprawdę oczekuje nasz gość i działamy zgodnie z tym, co usłyszymy. Chcemy po prostu, aby pobyt naszych gości był maksymalnie przyjemny. To właśnie kryje się pod naszą marką! - mówi Rupert Simoner.

Pod nowy szyld Vienna House przejdą wszystkie dotychczasowe marki firmy, a więc obiekty andel’s (linia Design) i angelo (Concept). Powstanie także nowa marka Vienna House Easy, której przedstawicielem w Polsce jest hotel Chopin Cracow.

Nowa nazwa spółki nawiązuje do jej miejsca pochodzenia, czyli "Vienna" oraz do wyjątkowej atmosfery tego wspaniałego, austriackiego miasta, które słynie z gościnności i niepowtarzalnej energii. Z kolei człon nazwy "House" ma budzić skojarzenia z domem i podkreślać, że w hotelach spółki, goście mogą poczuć się swobodnie. Domową atmosferę jeszcze bardziej podkreśli nawiązanie do tradycji regionu, w którym dany obiekt się znajduje.

W ramach Vienna House funkcjonować będą trzy submarki, zróżnicowane pod względem usług i dostosowane do potrzeb różnorodnych gości. Pierwsza z nich andel’s by Vienna House skierowana jest do tych osób, które cenią sobie oryginalny design. Z kolei angelo by Vienna House stawia na żywe kolory oraz radosny i przyjazny klimat obiektu. Trzecia z submarek staruje 1 stycznie 2016 roku i będzie to Vienna House Easy, której obiekty w założeniu mają cechować się prostotą, gościnnością i domową atmosferą. Będą to ekonomiczne obiekty typu bed and breakfast.

Proces rebrandingu zostanie podzielony na etapy. Pierwszy z nich dotyczyć będzie przebudowy i zmiany wystroju poszczególnych hoteli, tak by ich aranżacja odpowiadała nowemu wizerunkowi marki. Kolejną zmianą będzie wprowadzenie zasady gościnności we wszystkich obiektach. Goście poczują, że w Vienna House podchodzi się do klienta indywidualnie i spełnia się jego potrzeby. Ponadto, uproszczone zostaną standardy obsługi, dzięki czemu pracownicy będą mieli dużą swobodę działania, co z pewnością przełoży się na lepszy, bardziej autentyczny kontakt z gościem.

Kolejnym etapem metamorfozy będzie przebudowa obiektów nowej submarki Vienna House Easy. Zmiany w tych hotelach będą dotyczyły nacisku na lokalność, co przede wszystkim da się zauważyć w części gastronomicznej oraz stworzenia kreatywnych przestrzeni do pracy. Obiekty te będą emanowały domową atmosferą i gościnnością przez serwowanie lokalnej kuchni oraz przyjaznego nastawienia do spełniania potrzeb gości.

W nowych obiektach marki Vienna House położony zostanie nacisk na nowoczesne rozwiązania technologicznie. Przede wszystkim, na terenach hoteli będzie darmowy dostęp do szybkiego, bezprzewodowego Internetu, a na każdym stole znajdzie się ładowarka. Będzie możliwe również mobilne zameldowanie i wymeldowanie oraz skorzystanie z internetowej usługi concierge. Zmiany obejmą także hotelowe lobby, strefę relaksu oraz sale konferencyjne. Wnętrza te zostaną unowocześnione i zyskają zupełnie nowy wystrój. Ponadto, hotele będą oferować liczne usługi dodatkowe w postaci stacji wypożyczania rowerów czy ładowania pojazdów elektrycznych, a także wypożyczalni samochodowych. Pojawią się również hotelowe sklepiki oraz przestrzenie dla dzieci.

- Kiedy wejdę do hotelowego lobby buzującego gwarem rozmów i śmiechem, w którym ludzie prowadzą ożywione dyskusje przy kawie lub lampce wina, to będę wiedział, że nasza koncepcja okazała się słuszna. Wszystkie hotele oferują swoim gościom pokoje, to oczywiste. Przestrzeń hotelowa, w której ludzie chętnie się spotykają, jest tym, co wyróżni nas od innych - mówi Simoner.

INFORMACJA PRASOWA