Jak skutecznie współpracować z mediami, czyli Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015
Jak skutecznie współpracować z mediami, czyli Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015

W dniach 23-24 kwietnia przyszłego roku w Rzeszowie odbędzie kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Uczestnicy tego prestiżowego wydarzenia będą mogli dowiedzieć się jak efektywnie kształtować wizerunek własnej firmy za pośrednictwem mediów, a także w jaki sposób tworzyć korzystne i długofalowe relacje z dziennikarzami.

W dzisiejszych czasach odpowiednie umiejętności PR-owe są na wagę złota. Zdolność pozytywnej prezentacji firmy w mediach, a także talent do odpowiedniego zaciekawienia dziennikarzy tematami, na których rozgłosie zależy firmie to nie lada sztuka. Oto kilka wskazówek jak w zachęcający sposób promować własną firmę, w tym także obiekty konferencyjne i hotelowe.

Przede wszystkim należy pamiętać, by przygotowane dla mediów informacje o organizacji były tworzone na kształt materiałów eksperckich, których celem jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz wzbudzenie zainteresowania dziennikarzy, nie zaś zdradzanie wszelkich informacji. Dobrą formą promocji jest również umieszczanie artykułów w magazynach branżowych, gdyż gwarantuje to dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

- Dziennikarzy nie można oszukiwać, ale można ich zainteresować chwytliwym tematem i merytorycznie cennym tekstem. Na świecie i w Polsce zespoły media relations obsługujące klientów z różnych sektorów rynku działają podobnie jak agencje informacyjne – tworzą materiały eksperckie dedykowane konkretnym redakcjom albo udostępniają je poprzez platformy, często w formie blogów i wideo-blogów. Szczególnie sprawdza się to w przypadku branż wysoce specjalistycznych takich jak finansowa czy IT – tłumaczy dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.

Public Relations to trudna branża, wymagająca odpowiedniego wyczucia, cierpliwości i umiejętności tworzenia przychylnej sieci kontaktów. Często wystarczy jeden niewłaściwy ruch, by zepsuć wizerunek firmy budowany latami. Dlatego też organizacje obecne już długi czas na ryku, mimo wszystko, muszą delikatnie obchodzić się z mediami, a nowe firmy od samego początku istnienia powinny skupić się na kreowaniu pozytywnego wizerunku poprzez nawiązywanie dialogu i otwartą postawę w stosunku do dziennikarzy.

- Nie jest to proces łatwy, a dział media relations odgrywa w nim kluczową rolę. Ten zespół bezpośrednio tworzy relacje ze środkami masowego przekazu i kreuje wizerunek swojej firmy. Na dyskusję o praktycznych aspektach media relations w przedsiębiorstwach, korporacjach i instytucjach publicznych zapraszam do Rzeszowa na Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015 – mówi dr Dariusz Tworzydło.

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015 można znaleźć na stronie www.kongresprofesjonalistow.pl.

INFORMCJA PRASOWA