Jak wybrać najlepszy hotel i na co zwracać uwagę?

Najlepszy hotel to taki, który odpowiada Twoim potrzebom i spełnia wszystkie oczekiwania. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie "jak wybrać najlepszy hotel?". Możemy jedynie zdradzić, na co zwracać uwagę i czym się kierować podczas wyboru.

Lokalizacja - w centrum miasta czy z dala od miejskiego zgiełku?

Wybór miejsca to ważna sprawa. Na początku musimy zadać sobie pytanie: co organizujemy, dlaczego, na ile dni i co chcemy osiągnąć? Jednodniową konferencję najlepiej zorganizować w centrum miasta lub blisko przystanków komunikacji miejskiej. Oszczędzi to czas uczestników i pozwoli im szybciej dotrzeć na miejsce spotkania. Mamy wtedy także większą szansę, że zaszczycą nas swoją obecnością osoby, na których nam szczególnie zależy. Centrum miasta oferuje często również bardziej nowoczesne obiekty, w których można organizować eventy na międzynarodowym poziomie.



Jeśli jednak zależy nam, żeby gości organizowanego przez nas wydarzenia, wyciągnąć choć na chwilę z miasta i umieścić na łonie natury, wybierzmy obiekty z dala od zgiełku miasta, które oprócz nowoczesnych sal konferencyjnych oferują również szeroką listę atrakcji w plenerze, na świeżym powietrzu. Miejsca nad jeziorem, w górach czy nad morzem sprawdzą się np. na kilkudniowe wyjazdy firmowe łączące w sobie szkolenie z odpoczynkiem i integracją. Nie musimy szukać 5-gwiazdkowych hoteli. Klimatyczne pensjonaty, zamki czy kompleksy wypoczynkowe sprawdzą się również doskonale. Wszystko zależy od tego, czego szukasz i co jest dla Ciebie najważniejsze.




Stosunek ceny do standardu hotelu

Zrób dokładny research. Jeśli już wybrałeś interesującą Cię lokalizację, przejrzyj wszystkie obiekty w okolicy. Porównaj ceny, standard i atrakcje w cenie. Wielokrotnie zdarza się, że nocleg w hotelu 2-gwiazdkowym jest droższy od noclegu w 4-gwiazdkowym hotelu. W takiej sytuacji przydatne okazują się filtry na serwisach rezerwacyjnych. Wybieramy lokalizację, liczbę gwiazdek i cenę, którą jesteśmy w stanie przeznaczyć. Wyniki mogą nas naprawdę pozytywnie zaskoczyć. Często trafiają się również godne uwagi promocje. Często z obniżek cen korzystają hotele znanych sieci, ponieważ mogą sobie na to pozwolić. Pamiętajmy więc, że warto sprawdzać cenę nawet tych z pozoru drogich hoteli. Może akurat przygotowały świąteczną promocję albo zniżkę dla grup? Kto wie!

Opinie - czy warto się nimi kierować?

Wspomniane wcześniej serwisy rezerwacyjne typu booking, travelplanet, tripadvisor, umożliwiają również zapoznanie się z opiniami ludzi, którzy mieli już okazję odwiedzić dany obiekt. Z komentarzy możemy dowiedzieć się, jakie plusy i minusy ma dany hotel czy pensjonat. To naprawdę przydatne. W takich opiniach pojawiają się również często informacje na temat samej lokalizacji czy wskazówki, jak można szybko dojechać do obiektu i które atrakcje oferowane przez obiekt warto wybrać.



Dodatkowe udogodnienia

Wybierając odpowiedni hotel na nasze wydarzenie, zwróćmy uwagę właśnie na te dodatkowe atrakcje oraz usługi, które obiekt może nam zaoferować. Sprawdźmy również koniecznie wcześniej, co wchodzi w cenę, a za co trzeba będzie dodatkowo zapłacić. Chcąc wynagrodzić swoim gościom długie godziny podczas konferencji lub szkolenia, wybierz hotel SPA. Pół godziny w jacuzzi, saunie lub na basenie gwarantuje udany wypoczynek oraz relaks, który nasi goście na pewno docenią. A może hotel posiada w swojej ofercie również gabinety masażu i odnowy biologicznej? Sprawdź to!



Przed organizacją spotkania biznesowego lub firmowego wyjazdu zastanówmy się, czego tak naprawdę potrzebujemy i z czego zdążymy skorzystać. Fajną atrakcją, która dostarczy uczestnikom dobrej zabawy i pozwoli na ich integrację, jest biesiada przy grillu lub ognisku. W chłodniejsze miesiące przydaje się klimatyczna restauracja. Planując firmowy lunch lub uroczystą kolację, poszukajmy najpierw opinii o kuchni i jedzeniu, które serwowane jest w tym miejscu.



Godziny zameldowania i wymeldowania. Całodobowa recepcja

Czasem nawet nie zwracamy uwagi, czy w hotelu jest całodobowa recepcja. Warto to sprawdzić, jeśli planujemy przyjechać późnym wieczorem lub nawet w nocy. Czy ktoś nam otworzy i odprowadzi do odpowiedniego pokoju? Jest to szczególnie ważne, jeśli nasi goście przyjeżdżają z różnych części kraju, a może nawet zza granicy. Przyloty samolotu w nocy zdarzają się bardzo często. Zwróć uwagę również na godziny zameldowania i wymeldowania. Normą jest doba, która trwa od 14 do 10-11. Jeśli zależy nam na wydłużeniu godzin, zadzwoń do recepcji lub napisz maila z pytaniem, czy istnieje taka możliwość.


 


Dobry hotel na konferencję, szkolenie lub wyjazd firmowy to pojęcie względne. Tak jak wspomnieliśmy na samym początku, najlepszy hotel to taki, który spełni Twoje oczekiwania. Podczas organizacji eventu należy zastanowić się, czego potrzebujemy i co jest najważniejsze dla nas.

Zdradziliśmy Wam, na co zwracać uwagę podczas szukania najlepszego hotelu. Może Wy też nam zdradzicie swoje spostrzeżenia i podzielicie się doświadczeniem? Czekamy na Wasze komentarze!