Stradom House Autograph Collection by Marriott – więcej niż hotel! - wywiad z Izabelą Lis Ozimek

Stradom House Autograph Collection by Marriott – więcej niż hotel! - wywiad z Izabelą Lis Ozimek

18 kwietnia mija rok od otwarcia luksusowego krakowskiego hotelu Stradom House  Autograph Collection by Marriott. 125 pokoi, wnętrza godne najpiękniejszych  światowych realizacji oraz własna FlozoFa gościnności i niespotykana w innych  miejscach wrażliwość na otoczenia. O pierwszym roku działalności hotelu rozmawiamy  z Izabelą Lis-Ozimek, dyrektorką Stradom House.  

Jak podsumowałaby Pani pierwszy rok funkcjonowania hotelu?  

Jako jeden z najbardziej prestiżowych hoteli w Polsce, mieliśmy bardzo wysoko  zawieszoną poprzeczkę. Jestem niezwykle dumna z tego, ile udało nam się osiągnąć  w ciągu ostatniego roku. Od początku nasza wizja gościnności wykraczała poza  powszechnie przyjęte ramy. Stworzyliśmy w sercu Krakowa kosmopolityczne miejsce, sprzyjające wymianie myśli intelektualnej i doświadczeń, przyciągające miłośników kultury  i sztuki, ale również doskonałego jedzenia i dobrej muzyki. Nasze przestrzenie są otwarte  na biznes, a relacje jakie utrzymujemy z naszymi klientami są unikatowe. Do tego,  zważywszy na historię kamienicy, która na stałe wpisała się dziedzictwo Krakowa,  jesteśmy otwarci na jego mieszkańców, którzy na co dzień spotykają się w naszych  restauracjach oraz w barze Hedwig’s, mieszczącym się w dawnej, zdesakralizowanej  kaplicy, będącym najbardziej rozpoznawalną częścią hotelu i najchętniej odwiedzaną  strefą klubową w mieście. Razem tworzymy społeczność Stradom House i wyznaczamy  zupełnie nową definicję krakowskiego lifestyle’u.  

Historia kamienicy przy ulicy Stradomskiej sięga czasów króla Kazimierza Wielkiego.  Jeszcze na etapie rewitalizacji deklarowaliście Państwo, że Stradom House będzie  hołdem dla przeszłości. Czy udało się to zrealizować?  

Stradom House Autograph Collection mieści się w centrum Krakowa, w przestrzeni  należącej do strefy UNESCO. Grupa Angel Poland, słynąca z niezwykłej wrażliwości na  piękno i historię, dostrzegła ogromny potencjał kamienicy, a efekty jej pracy są  zachwycające. Hotel miał być swoistym łącznikiem między przeszłością a teraźniejszością.  Historia budynku sięga XIV wieku, kiedy wzniesiono kościół św. Jadwigi. To miejsce ma  dla mieszkańców Krakowa wartość sentymentalną, a kamienica, w której mieści się hotel pozostaje pod opieką konserwatora zabytków. Miejsce zostało poddane starannej  renowacji, podczas której wydobyto przepiękne, nadające mu niepowtarzalny charakter  freski i liczne inne elementy historycznego wystroju. W pokojach zachowaliśmy wiele  historycznych detali, takich jak zabytkowe, pamiętające przełom XIX i XX wieku  polichromie. Zostały one zabezpieczone, poddane starannej renowacji i naniesione  z powrotem na styk ścian i suFtów. W przestrzeniach wspólnych zachowano również  pamiętające czasy baroku wątki ceglane i kamienne. Stradom House został  zaprojektowany przez światowej klasy architektów i artystów. Jego wnętrza urzekają  olśniewającym designem i bezkompromisową dbałością o detale, jednak nie mam złudzeń,  że czuć tu również ducha przeszłości.  

 Co Pani zdaniem świadczy o wyjątkowym charakterze tego miejsca?  

Stradom House jest oryginalnym projektem, który szybko zyskał uznanie wyrafinowanych  gości i dołączył do luksusowej sieci Autograph Collection. Jego wnętrza skrywają wiele  fascynujących miejsc, takich jak biblioteka z książkami i kolekcją płyt winylowych, własna  winiarnia czy ogród zimowy. To kwintesencja piękna, które zachwyca od pierwszego  wejrzenia i kryje się w najdrobniejszych detalach. To miejsce, które odwołuje się do  dziedzictwa starego Krakowa, pobudzając jednocześnie wyobraźnię wysmakowanym  luksusem. Niezwykle starannie dobraliśmy każdy element, począwszy od koloru ścian  i podłogi, a skończywszy na wyborze najwyższej jakości materiałów tapicerskich. We  wnętrzach znajduje się wiele ciekawych elementów umeblowania i wystroju, które  stworzyli rzemieślnicy. Nie brakuje tu także sztuki – przygotowaliśmy kolekcję zawierającą  dzieła zarówno młodych twórców, jak i uznanych artystów sztuki współczesnej, która wciąż  się powiększa. Stradom House to znacznie więcej niż hotel. Odkrywanie jego uroków jest  dla turystów i gości niezapomnianą przygodą. To co udało nam się stworzyć w pierwszym  roku działalności, zostało docenione przez prestiżowy, wydawany od 1846 roku  nowojorski magazyn Town & Country. Stradom House jako jedyny polski obiekt został  nagrodzony w ramach amerykańskiego plebiscytu T&C Hotel Awards 2024. To niezależny  konkurs wyłaniający najlepsze hotele na świecie, którego zwycięzców spośród 172 hoteli,  wybiera grono 37 ekspertów i dziennikarzy. To dla nas duży zaszczyt. 

Wspominała Pani, że Stradom House jest otwarty nie tylko na turystów, ale również  mieszkańców Krakowa. To rzeczywiście nowatorskie podejście do gościnności. Czy  może Pani powiedzieć na ten temat coś więcej?  

Hotel jest doskonale zintegrowany z otoczeniem, a swą oryginalnością przyciąga lokalną  społeczność, artystów oraz miłośników piękna. To nowatorski projekt, łączący w sobie z jednej strony luksus, godny Autograph Collection, z drugiej swobodę, o którą tak trudno  w dzisiejszych czasach. Ludzie czują energię tego miejsca, chcą w nim przebywać i nie  mam na myśli wyłącznie zaspokojenia ich ciekawości, bo z naszych przestrzeni korzystają  codziennie. W ciągu dnia spotykają się w restauracji Gaia, gdzie przy biznesowych rozmowach delektują się naszą autorską kuchnią śródziemnomorską. Wieczorami  relaksują się w gronie przyjaciół przy drinkach w Hedwig’s, który w weekendy zamienia się  w ekskluzywną przestrzeń klubową, z muzyką na żywo w najlepszym wydaniu. Chętnie  korzystają również z naszej strefy wellness z naturalnym spa, nowoczesną siłownią  i basenem oraz strefą saun. Z myślą o mieszkańcach organizujemy wiele wydarzeń, jak  na przykład spotkania degustacyjne czy cieszące się dużym zainteresowaniem lokalne  targi Kraków Mood. W pierwszym roku działalności Stradom House zainicjował i wsparł  projekty o dużym znaczeniu społecznym. W październiku i listopadzie zaangażowaliśmy  się w informacyjno-edukacyjne kampanie –„Siła KobieTy” i „Tak dla jaj!”- zachęcające  mieszkanki i mieszkańców Krakowa do dbania o profilaktykę onkologiczną. W tym roku  zostaliśmy partnerem kolejnej kampanii „Nie hejtuję - motywuję” organizowanej przez  Europejski Klub Kobiet Biznesu, w ramach której zaprosimy młodzież z pobliskich szkół na  wykłady mające na celu przeciwdziałanie zjawisku hejtu. Za zaangażowanie w tę  inicjatywę otrzymaliśmy nagrodę dla Firmy o wielkim sercu. Cieszę się, że w Stradom  House mamy właściwą przestrzeń na podobne inicjatywy i jestem dumna z mojego  zespołu, który każdego dnia wykazuje się tak dużą wrażliwością społeczną.  

To wszystko udało się Państwu osiągnąć już w pierwszym roku od otwarcia. Jakie  zatem są plany na kolejne lata?  

Z pewnością dalej będziemy wypełniać swą misję, wyznaczając nowe podejście do  gościnności. Chcemy, by turyści otrzymywali u nas to co najlepsze, czując się jak w domu,  do którego chce się wracać. Będziemy również poszerzać naszą ofertę biznesową, aby  w pełni wykorzystać potencjał naszych przestrzeni. Na zaawansowanym etapie są również  prace związane z otwarciem kolejnej restauracji. Stradomska 12 będzie odpowiedzią na  fascynację naszych gości polską kuchnią, ale w nowoczesnym wydaniu. Zamierzamy też  kontynuować podejmowane przez nas w pierwszym roku inicjatywy społeczne.  W nadchodzącym czasie skupimy się również na rozwoju klubu członkowskiego Stradom  House Membership Club. Jego członkowie mają zagwarantowane liczne benefity, m.in.  dostęp do strefy SÓL wellness, basenu i siłowni, przywileje w restauracjach oraz klubie.  Membership Club zapewnia także dostęp do kalendarza wydarzeń specjalnych,  obejmującego warsztaty, spotkania z uznanymi osobowościami czy aktywności sportowe.  Jedno jest pewne: nie zwalniamy tempa, bo chcemy szybko odpowiadać na potrzeby klientów. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera wśród najbardziej prestiżowych  hoteli w Krakowie.  

INFORMACJA PRASOWA