Skuteczne sposoby na marketing miejsc i regionów

Skuteczne sposoby na marketing miejsc i regionów

Marką może być nie tylko najlepszej klasy urządzenie czy nowoczesny sprzęt - marką może być też miejscowość, albo cały region. Aby zadbać o jej rozgłos, należy tworzyć tożsamość marki. Jest to niezmiernie ważne narzędzie rozwoju samorządów. Niestety obszar ten pozostaje wciąż niewykorzystanym potencjałem. Ogranicza się do kampanii reklamowych, tworzenia logotypu, strony internetowej i zajmowania się mediami społecznościowymi. Istnieje jednak wiele innych, kreatywnych sposobów, które mogą polepszyć skuteczność działań marketingowych. Wszystkie te ważne kwestie zostaną poruszone na VII Kongresie Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. 

Ważnym zadaniem marketingów regionalnych jest stworzenie pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku regionu. Pozwala to na osiągnięcie różnych celów np.: ściągnięcie inwestorów, zachęcenie turystów do przyjazdu czy zwiększenie zadowolenia samych mieszkańców, których pozytywna opinia o regionie może wpłynąć na zdanie przyjezdnych osób. Aby uzyskać dobry efekt trzeba skupić się na wskazaniu najmocniejszych, najbardziej charakterystycznych stron danej miejscowości np. niecodzienne muzea, pomniki przyrody, zabytkowe budynki, właściwości uzdrowiskowe, potrawy regionalne czy malownicze krajobrazy. Innym sposobem obok wymieniania poszczególnych atrakcji, jest skupienie się na całości, która może zainteresować osoby przybyłe. Odnalezienie odpowiedniej ścieżki marketingowej jest możliwe dzięki nieustannej komunikacji pomiędzy mieszkańcami miast i regionów, a przedstawicielami samorządów – o tym, jak efektywnie wykorzystać tego typu narzędzie. 

Prelegenci uczestniczący w VII edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach opowiedzą o wartości elementów marketingu terytorialnego. Wystąpi tu między innymi Zbigniew Wdowiak – zastępca prezydenta Kutna, Weronika Lenarkiewicz – kierownik Działu Organizacji i Promocji Imprez Kutnowskiego Domu Kultury, którzy przedstawią jak wygląda marketing w Kutnie oraz to jak można budować markę miasta na bazie produktu lokalnego.

Cały program można obejrzeć na stronie www.podkarpackie.org.pl. Osoby chcące wziąć udział zapraszamy do wypełnienia formularza rejestracyjnego. VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach odbędzie się już w dniach 30.11. - 1.12. w Rzeszowie. 

INFORMACJA PRASOWA