Jak Obliczyć Budżet Dla Konferencji?

Wybór odpowiedniego miejsca to tylko jeden z kosztów związanych z przeprowadzeniem konferencji. W zależności od natury spotkania i ilości uczestniczących osób, wynajem sali może nie być największym kosztem z jakim przyjdzie się nam zmierzyć.

Działanie według budżetu. Po pierwsze należy wyznaczyć odpowiedni budżet dla całego wydarzenia. Aby to zrobić, zespół organizatorów powinien:
  • Zidentyfikować wszystkie koszty.
  • Obliczyć koszty w przybliżeniu.
  • Ustalić koszty według odpowiednich wag (od najważniejszych do najmniej ważnych).
  • Dodać nieprzewidziane koszty (zawsze się pojawiają).
  • Uzgodnić maksymalną ilość pieniędzy, którą można przeznaczyć na każdy koszt.
Następnie należy odpowiednio kontrolować koszty:
  • Poinformuj zespół o ograniczeniach kosztowych na samym początku fazy planowania.
  • Dokładnie monitoruj wydatki, nie pozwól żeby przekraczały planowane.
  • Zrób rewizję budżetu aby zapobiec zbyt dużym wydatkom w przyszłości.
Po przeprowadzeniu konferencji:
  • Zidentyfikuj powody, które spowodowały zbyt duże wydatki (jeśli takie były).
  • Pomyśl nad tym jak następnym razem sprawić aby nie przekroczyć budżetu.
  • Zastanów się nad tym jak następnym razem obniżyć koszty spotkania.
Jakie koszty należy uwzględnić podczas organizowania konferencji?
  • Wynajem sali
  • Katering
  • Zakwaterowanie
  • Transport
  • Wszelkie atrakcje
  • Sprzęt
  • Artykuły papiernicze
  • Prezenty
  • Materiały marketingowe
  • Obsługa
  • Koszty pośrednie
Dzięki dokładnemu obliczeniu wszystkich kosztów, organizacja konferencji nie powinna przekroczyć planowanego budżetu.